اگر نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند، نفت هیچ کشوری عبور نمی‌کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت تنگه هرمز بر عهده نیروهای مسلح کشور است و اگر قرار باشد نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند، نفت هیچ کشوری هم عبور نمی‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه همایش فرماندهان و رؤسای ناجا که در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توفیق حضور در جمع فرماندهان نیروی انتظامی را داشتم و اعلام کردم ناجا سال درخشانی را پشت سر گذاشت و کشوری امن را ایجاد کرد.

وی افزود: من از نزدیک شاهد فداکاری‌های افسران نیروی انتظامی در مناطق سیل زده بودم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: سال رونق تولید بدون امنیت شکل نمی‌گیرد و بخش‌های دولتی و اقتصادی در این امنیت است که می‌توانند با فراغ بال به فعالیت بپردازند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت دو مرزبان ربوده شده که هنوز به ایران بازنگشته‌اند، گفت: پیگیری‌های ما از مقامات پاکستانی‌ها ادامه دارد و نخست وزیر پاکستان در سفری که به ایران داشت قول همکاری داده‌اند و این نوید را می‌دهیم که ظرف یکی دو ماه آینده دو مرزبان ربوده شده ما به میهن باز گردند.

سرلشکر باقری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر آخرین اطلاعات از عوامل گروهک تروریستی که اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران را در جاده خاش مورد حمله قرار دادند، بیان کرد: تعدادی از عوامل این گروهک تروریستی دستگیر شده‌اند و برای تکمیل پرونده و بازجویی به مراجع قضائی سپرده شده‌اند. تعدادی دیگر از این عوامل به کشورهای همسایه فرار کرده‌اند که با رایزنی با مقامات آن کشورها سعی داریم تا آنها را به خاک ایران برگردانیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر واکنش ایران به تهدیدهای آمریکا و آخرین وضعیت تصمیم‌گیری برای بستن یا نبستن تنگه هرمز گفت: امنیت تنگه هرمز بر عهده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. این موضوع را مقامات گفتند و ما مجری آن هستیم و اگر قرار باشد نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند، نفت هیچ کشوری هم عبور نمی‌کند.

وی ادامه داد: این به معنی بستن تنگه هرمز نیست ولی اگر دشمنی دشمنان به حد زیادی برسد این کار رو می‌کنیم و تنگه هرمز را می‌بندیم.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1003555

وب گردی

وب گردی