مشکل اسکان موقت تا یک ماه ‌آینده حل خواهد شد

وزیر کشور در حاشیه دومین جلسه قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار کرد: مشکل اسکان موقت را تا یک ماه آینده حل خواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه دومین جلسه قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار کرد: مشکل اسکان موقت را تا یک ماه آینده حل خواهیم کرد چرا که با ورود به گرمای هوا مشکلات ساکنان اسکان موقت بیشتر خواهد شد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: گزارشی که گروه‌های شش‌گانه در جلسه امروز ارائه کردند روند مطلوب و مناسبی داشته است همه واحدهای تخریب شده شناسایی شد و شناسنامه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پرداخت خسارت‌ها آغاز شده است و اسکان موقت در اختیارشان قرار گرفته شد که با توجه به آغاز گرمای هوا و سخت بودن شرایط تلاش داریم تا با پرداخت اعتباری آنها بتوانند خانه‌هایی را برای خود اجاره کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه تأمین وسایل زندگی برای 172 هزار واحد تلاش شده است که هم اکنون برای 100 هزار ‌آماده توزیع هستیم.

وی بیان کرد: سیستم سامانه‌‌ای ایجاد شده تا مردم آسیب‌زده مناطق سیل‌زده بتوانند این وسایل را تحویل بگیرند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: کمک‌های مردمی کماکان ادامه دارد که امیدواریم با مجموعه اقدامات صورت گرفته بتوانیم جابه‌جایی روستاها را انجام دهیم و زمینی را برای روستاییان تأمین کنیم و در نهایت طی زمانبندی مناسبی مشکلات‌شان حل و فصل شود.

وزیر کشور اظهار کرد: اگر همه مردم همچون مرحله مقابله با سیل همکاری‌شان را ادامه دهند و رسانه‌ها هم بتوانند کمک کنند تا مشارکت مردم را در جذب و نظارت داشته باشند می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم همچنین کمیته‌ها هر روز و قرارگاه هر هفته جلساتش برگزار خواهد شد تا آخرین اقدامات را به اطلاع مردم برسانیم. در جلسه امروز همه گزارشات دریافت شد و باید تلاش کنیم تا بتوانیم در زمانبندی مناسبی اقدامات را انجام دهیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1003568

وب گردی

وب گردی