امارات مدیون ایران است

عضو دفتر سیاسی جریان «المرده» لبنان با اشاره به حضور امارات در تحریم نفتی ایران اعلام کرد، ایران در زمان حمله صدام از امارات عربی متحده حمایت کرد و ابوظبی مدیون تهران است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«ویرا یِمین» (Vera Yammine) سیاستمدار لبنانی می‌گوید ایران می‌تواند از مسیرهای غیررسمی براحتی نفت خود را بفروشد.

عضو دفتر سیاسی جریان «المرده» لبنان گفت، «مسیرهای فرعی» بسیاری وجود دارد که این امکان را به ایران می‌دهد تا از «گذرگاه‌های غیررسمی» برای صادرات نفت خود استفاده کند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره» لبنان، خانم یمین ادامه داد: «از زمان جنگ رئیس‌جمهور پیشین عراق "صدام" امارات عربی متحده شهری برای ایران بود (زیرا) ایران بود که از امارات در آن زمان حمایت کرد».

وی سپس تصریح کرد: «پانزده کشور همسایه ایران هستند که بیشتر آنان خود را ملزم کرده‌اند تا روابطی خوب با ایران داشته باشند؛ حتی کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) نیز با ایران روابط نزدیکی دارند و آمریکایی‌ها دیگر امکان مقابله با صحنه جدید دیگر ندارند».

ویرا یمین ادامه داد: «ترامپ می‌خواهد چین در محورش باشد اما (چین) هرگز وارد این محور نخواهد شد. امروز آمریکایی‌ها به سوی آمریکای لاتین رفته‌اند و با ونزوئلا برخورد کرده‌اند. چشم آمریکایی‌ها به نفت در هر مکانی است اما با بازگشت روسیه به "نقشه تصمیم‌گیری" تمام امور تفاوت کرده است».

این عضو جریان المرده در پایان گفت، به نظر می‌رسد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تمایل دارد تمام دستاوردها را به نام خودش بنویسد.

«تیار المردة»، حزبی مسیحی به ریاست «سلیمان فرنجیه» در لبنان است و روابط خوبی با حزب الله دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1003585

وب گردی

وب گردی