۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت دارند

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در چهارمین همایش ملی آموزش عالی گفت: تلاش می کنیم دانشجویان، پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری خود را بر اساس نیازهای جامعه تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین همایش ملی آموزش عالی با شعار "دانشگاه جامعه‌محور" صبح امروز (دوشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۹۸) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی صریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و استادان نمونه کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ابتدای این مراسم اظهار کرد: باعث افتخار دانشگاه شریف است که میزبان همایش ملی آموزش عالی باشد. به استادان نمونه هم تبریک می گویم. اسلایدهایی مبنی بر برنامه راهبردی دانشگاه شریف تدوین کرده ایم تا به سمت دانشگاه جامعه محور پیش برویم.

وی ادامه داد: دانشگاه جامعه محور، دانشگاهی اثرگذار بر جامعه است. در هیچ دوره ای تا این حد به مشارکت و همدلی دانشگاه ها احساس نیاز نشده است.

فتوحی تصریح کرد: آموزش هدفمند و پژوهش، دو بخش اصلی و عمده فعالیت ماست. دوره های مربوط در راستای نیازهای جامعه طراحی و برگزار می شود. همچنین برنامه ای برای مهارت‌افزایی دانشجویان است.

وی افزود: پژوهش مسئله محور دیگر محور مورد نظر ماست. تلاش می کنیم دانشجویان، پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری خود را بر اساس نیازهای جامعه تعریف کنند. امیدواریم روزی برسد هیچ پایان نامه ای نوشته نشود، مگر در جهت رفع نیازی از صنعت و جامعه.

فتوحی خاطرنشان کرد: باید علم و فناوری را رشد داده و به توسعه آن کمک کنیم. بیش از ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی شریف مستقر هستند. ایجاد چنین فضاهایی برای کارآفرینی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: وظیفه دانشگاه ها صرفا آموزش و پژوهش نیست بلکه مسئولیت های اجتماعی نیز باید در برنامه دانشگاه ها قرار بگیرد. تشکیل سازمان های مردم‌نهاد از دیگر مباحث مهمی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: باید دید چه کم‌کاری هایی صورت گرفته که بیشتر دانش آموزان به رشته تجربی گرایش دارند چون تعداد کمی از آنها در نهایت وارد دانشگاه می شوند و طبیعتا اقبال به رشته های ریاضی و انسانی هم کاهش می یابد.

فتوحی خاطرنشان کرد: حل مسائل حال و آینده کشور، عمده ترین برنامه دانشگاه هاست. در این راستا، میزگردهایی تخصصی ترتیب داده ایم تا استادان و صاحبنظران، دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارند.

کد خبر: 1003602

وب گردی

وب گردی