دانشگاه در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب باید جهادی عمل کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک بیانیه حکیمانه است و دانشگاه در عملیاتی کردن آن باید به طور جهادی وارد عمل شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اصفهان احمد احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جلسه کارگروه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با اعلام این مطلب گفت: چهار دهه از عمر انقلاب گذشته و هم اکنون وارد دهه پنجم و دوران تمدن‌سازی شده‌ایم و در این چهل سال، دشمنان و به خصوص آمریکای جنایتکار با حربه‌های مختلف از جمله جنگ، تحریم اقتصادی، ترور و امثال اینها، سعی در ضربه زدن به این انقلاب را داشته‌اند که هرگز موفق نبوده و عصبانیت سران این کشور به خاطر شکست‌های متعدد در این چهار دهه است.

وی افزود: در عملیاتی کردن مباحث گام دوم انقلاب نیز باید دانشگاهیان پیشگام باشند چون دانشگاه نماد فرهیختگی جامعه است و تزریق امید، انگیزه و نشاط در جامعه بر عهده دانشگاه است.

آذین با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه قوه عاقله جامعه است خاطرنشان کرد: دانشگاه نقش جریان‌سازی دارد و بسیاری از مشکلات جامعه و کشور به دست دانشگاه حل می‌شود از این رو نقش دانشگاه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید یک نقش جهادی و انقلابی باشد تا شاهد آثار ارزنده آن باشیم.

وی افزود: دانشگاه بر ارکان استاد و دانشجو استوار است و هر یک از این ستون ها در جامعه نقش مهمی را بر عهده‌ دارند از این رو دانشگاه به عنوان منبع بزرگ تزریق امید و نشاط به جامعه وظیفه تربیت نسلی را عهده‌دار است که در گام دوم انقلاب نقش آینده‌سازی و تمدن‌سازی کشور را عهده‌دار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: پرهیز از هرگونه شعارزدگی و انفعال در عملیاتی کردن گام دوم انقلاب و استفاده از اساتید به عنوان تربیت کنندگان دانشجویان باید در درجه اول اهمّیت قرار داشته باشد چون دانشجویان به اساتید خود نگاه الگویی دارند و بسیاری از آموزه‌ها را از آنان فرا می‌گیرند.

آذین در پایان تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما است که با برنامه‌ریزی دقیق و تحلیل محتوا، هماهنگی با نهادهای مسئول از جمله بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، تشکل‌ها و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، توجه به نظام موضوعاتی ترغیب دانشجویان به تدوین پایان‌نامه با این موضوع، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، تدوین برنامه کارگاه آموزشی با این موضوع، به نحو احسن نسبت به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب همّت گماریم.

کد خبر: 1003604

وب گردی

وب گردی