گام بلند برای خودکفایی در طراحی و تولید پوشش سر/ افتتاح مقدماتی بانک روسری ایران

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ضمن رونمایی از سامانه های داخلی بانک اطلاعاتی و ثبت سفارشات بانک روسری ایران گفت: هنر صنعت تولید شال و روسری با توجه به لزوم حفظ پوشش اسلامی در کشور ما جایگاه ویژه‌ تری نسبت به سایر کشورها دارد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید قبادی دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این نشست گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این هنر صنعت می‌توان به قطب تولید شال و روسری در میان کشورهای اسلامی و در منطقه خاورمیانه تبدیل شد. علاوه بر این با حمایت از کسب و کارهای نوپا و کوچک در این عرصه می‌توان به اشتغالزایی نیز کمک کرد.

وی ادامه داد: انشالله به سمتی باید برویم که بتوانیم حوزه پوشش سر، را نه تنها در کشور بلکه به صورت بین‌المللی معرفی کنیم و باید در این حوزه به سمتی حرکت کنیم که وابستگی را کنار بگذاریم و با کنار گذاشتن آفت‌های قاچاق به سمت استقلال برویم.

قبادی با توجه به ظرفیت های موجود کار در این حوزه از راه اندازی انجمن طراحان پوشش سر در ایران خبر دادند که موجب فعالیت بیشتر و بهتر فعالان بخش طراحی شود.

مدیر مسئول موسسه موژان نگار پارسیان در این نشست با اشاره به تلاش های صورت گرفته گفت : این مجموعه به عنوان مرجع اطلاعات، دانش و تکنولوژی؛ فرآیند تامین، طراحی و تولید پوشش سر و خدمات وابسته آن، فعالیت خود را با الهام از ایده ها و فرهنگ ایرانی و اسلامی، برای تجمیع و هم‌افزایی نیروی بالقوه ارکان این هنر، صنعت آغازکرده و چشم انداز خود را تحت حمایت تک تک طراحان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صنعت نساجی و پوشاک، فراهم ساختن بستر توسعه روزافزون اشتغال و اقتصاد در این صنعت قرارداده است.

او ادامه داد: با تکیه بر تخصص، دانش و خلاقیت تیم طراحی خود توانسته اعتماد تعداد کثیری از فعالان طراحی، تولید و بازار روسری در ایران و منطقه را برای طراحی‌های جذاب و پرمخاطب مبتنی بر فرهنگ ایرانی جلب کند .

وی تاکید کرد: حمایت از تولیدات داخلی و حفظ و حراست از کیفیت محصولات و منابع مالی مشتریان؛ انگیزه و اشتیاق وافر و تلاش موژان نگار پارسیان را دو چندان کرده است.

لاجوردی یاد آور شد : حضور مستمر و به هنگام در بازارهای جهانی و آشنایی کامل با آخرین دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری این هنر، صنعت، منجر به تامین، ارتقا و تولید تجهیزات چاپ پیشرفته در این واحد شده و ایفای تعهدات، برخورداری از امکانات و سازو کارهای لازم جهت اجرای صحیح فرآیند طراحی، تولید، با رعایت کامل استانداردها است.

لاجوردی گفت : در این مجموعه با تمام توانمندی‌ها، تلاش برای رقابت در عرصه منطقه و بین الملل، بدون ارتقاء سطح دانش و همگام شدن با پیشرفت های جهانی و بدون وجود پایگاهی برای تعامل و هم افزایی بخش های مختلف این صنعت رو به رشد امری محال می‌دانیم و بستری را در این مجموعه ایجاد کرده‌ایم که زیرساخت‌های توسعه در کلاس جهانی با همکاری ارکان صنعت پوشش سر فراهم آوریم.

گفتنی است، تاکنون بالغ بر 2600 طرح ایرانی ـ اسلامی در این مجموعه ثبت و تاکنون بالغ بر 1150 طرح نیز تولید و در تیراژ گسترده وارد بازار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003607

وب گردی

وب گردی