بازنشستگی اساتید، آموزش عالی را تهدید می‌کند

استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: مسئله ای که آموزش عالی را به شدت تهدید می کند، بازنشستگی است. وقتی استاد، توان جسمی و ذهنی دارد، چرا نباید از ظرفیت هایش بهره برد. این اتفاق در دنیا نیز رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین همایش ملی آموزش عالی با شعار "دانشگاه جامعه‌محور" صبح امروز (دوشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۹۸) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و استادان نمونه کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

میر فضل‌اله موسوی کوزه کنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و از برگزیدگان اظهار کرد: آموزش در مقاطع مختلف شاید در نام، یکسان باشد ولی در معنا کاملا متفاوت است. ما حتی در مقطع دکتری هم با این مشکل مواجهیم. باید از پیش‌دبستانی شروع کنیم و بالا بیاییم که این ضعف متوجه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی ادامه داد: تعمیق آموزش و توجه به آموزش های غیررسمی، پیشنهاد من برای ارتقای کیفی آموزش و البته تحقق دانشگاه های نسل چهارم است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دبیران بازنشسته بسیاری حاضرند رایگان به تعمیق آموزش کمک کنند. باید طوری به دانش آموزان و دانشجویان آموزش دهیم که انگار هر مطلب ریاضی و شیمی را خودشان دوباره کشف می کنند.

موسوی کوزه کنان خاطرنشان کرد: تشکیل سازمان گروه های تحقیقاتی و گسترش استفاده از جوانان در قالب یاری‌دهنده و دستیار در تحقیقات می تواند تاثیرات بسیار مثبتی بگذارد.

وی در پایان گفت: مسئله ای که آموزش عالی را به شدت تهدید می کند، بازنشستگی است. وقتی استاد، توان جسمی و ذهنی دارد، چرا نباید از ظرفیت هایش بهره برد. این اتفاق در دنیا نیز رخ می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003622

وب گردی

وب گردی