دانشگاه باید به التزام اجتماعی پاسخ مثبت دهد/ مثلث دانشجو، استاد و مدیریت می‌تواند سرمایه اجتماعی را بازسازی کند

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در چهارمین همایش ملی آموزش عالی گفت: دانشگاه ها با محوریت مثلث دانشجوی علاقه‌مند، استاد صاحب علم و فضل و مدیریت لایق می توانند در این امر نقش‌آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین همایش ملی آموزش عالی با شعار "دانشگاه جامعه‌محور" صبح امروز (دوشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۹۸) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و استادان نمونه کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

هادی خانیکی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و از برگزیدگان در این مراسم اظهار کرد: خوشحالم به جای این‌که متقاضیان را توسط خود آنها انتخاب کنند، فرآیند گزینش با یک ساز و کار علمی صورت گرفت.

وی ادامه داد: صرفنظر از این‌که شایستگان فراوانی نسبت به من وجود داشتند، انتخاب استاد نمونه، پیامی دارد و یک نماد محسوب می شود اما نکته مهم، طرز استفاده از این نماد است.

خانیکی با اشاره به در پیش بودن روز معلم تصریح کرد: حق، عدالت و آزادی، سه مبحثی بود که شهید مطهری در حوزه دنبال کرد و به دانشگاه انتقال داد.

وی افزود: دکتر شریعتی نیز یکی از سرآمدان بحث آموزش بود که توانست دیانت را در دانشگاه به بالاترین سطح برساند. او از کلاس های ۳۰ نفره در دانشگاه به کلاس های ۳ هزار نفره در حسینیه جماران رسید.

این استاد دانشگاه یادآور شد: انتظار از دانشگاه و استاد این است که دانشگاه به التزام اجتماعی، پاسخ مثبت دهد و روزنه های خود را به سوی مسائل جامعه باز کند و به ایران بیندیشد.

خانیکی خاطرنشان کرد: این حرف تنها یک شعار نیست و امکان هایی برای تحقق این شعار وجود دارد. متاسفانه سرمایه اجتماعی در ایران پایین است؛ اما می توان از ظرفیت های موجود برای بازسازی سرمایه اجتماعی بهره برد.

وی در پایان گفت: دانشگاه ها با محوریت مثلث دانشجوی علاقه‌مند، استاد صاحب علم و فضل و مدیریت لایق می توانند در این امر نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003624

وب گردی

وب گردی