افزایش ۶۲ درصدی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری

علیرضا عسکریان از افزایش ۶۲ درصدی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: مراکز نیکوکاری اصناف راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ، علیرضا عسکریان صبح امروز در نشست خبری امروز که در ساختمان کمیته امداد برگزار شد افزود: مجموع کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشت این در حالیست که کمک‌های جشن نیکوکاری فقط ۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سال جاری قصد داریم میزان کمک‌های مردمی را به ۳ هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی به کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای سیل زدگان اشاره کرد و گفت: ۱۶۸ میلیارد تومان برای سیل زدگان جمع‌آوری شده است که ۴۷ میلیارد تومان آن نقدی و۱۶ میلیارد تومان آن کالا بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در همان لحظه اول سیل ۲۴ میلیارد تومان به سیل زدگان کمک کردیم و ۹۹ درصد کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای ساخت مسکن و خرید تجهیزات هزینه خواهد شد.

وی گفت: ساخت و تعمیر ۲۵ هزار مسکن در مناطق سیل زده در دستور کار امسال قرار دارد، گفت: ۸ هزار از این منازل نیاز به ساخت کامل دارند که ۲۵۰۰ واحد شهری و ۵۵۰۰ واحد روستایی است.

وی گفت: تجهیزات ۲۵ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد به طوری که هزینه‌ها بالاست و نیاز به اعتبار زیادی دارد. همچنین 2 هزار تن علوفه به این مناطق ارسال کرده ایم.

وی از فعالیت پویش‌های مردمی برای کمک به سیل زدگان خبر داد و گفت: پویشی در وزارت بهداشت و دانشجویان آنها راه افتاده که برای ساخت و تجهیز مسکن است که ما نیز به این پویش می‌پیوندیم.

وی گفت: موکب هایی که در مناطق سیل زده هستند تا بعد از ماه مبارک رمضان در خوزستان می‌مانند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به برنامه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: به دلیل وقوع سیل مقداری از برنامه عقب افتادیم اما سعی می‌کنیم به سرعت این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

عسکریان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۵۰ مرکز نیکوکاری در کشور در محلات مختلف فعال است، گفت: قصد داریم تعداد این مراکز را به سه هزار مرکز افزایش دهیم که در این صورت تعداد آنها به حدود پنج هزار مرکز نیکوکاری خواهد رسید.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: فقط ۳۰۰ مرکز حوزه علمیه مرکز نیکوکاری هستند و قصد داریم مراکز نیکوکاری اصناف را نیز راه بیندازیم به طوری که در هر استان حداقل دو مرکز نیکوکاری اصناف فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار حامی در کشور هستند، گفت: قصد داریم در ماه مبارک رمضان ۲۰۰ هزار حامی برای ایتام جذب کنیم به طوری که حامی‌ها ۱۴۸ هزار یتیم را تحت پوشش خود دارند که ماهانه ۲۵۳ هزار تومان به آنها پرداخت می‌کنند و تقریباً تمامی ایتام کشور تحت پوشش ما هستند.

عسکریان گفت: همچنین در طرح محسنین ۱۴۲ هزار نفر تحت پوشش هستند که حامی‌ها ماهانه ۱۳۰ هزار تومان به آنها پرداخت می‌کنند.

به گفته وی، سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان مردم به ایتام و محسنین کمک کردند که با افزایش حامی هم سرانه پرداختی زیاد می‌شود و هم تعداد ایتام بالا می‌رود.

وی گفت: در سال جاری قصد داریم 2 میلیون نفر را اطعام دهیم به طوری که سال گذشته ۱۴۲ میلیارد تومان به مددجویان تحت پوشش سبد کالا ارائه دادیم و امسال با توجه به شرایط برای ارائه سبد کالا به آنها باید ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم. سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش بودند که با توجه به مشکلات اقتصادی سال ۹۷ اواخر سال تعداد این افراد به دو میلیون و ۵۰ هزار نفر رسید.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: قسمت اساسی سبد کالا در ماه مبارک رمضان میان مددجویان توزیع خواهد شد.

وی به زکات فطره اشاره کرد و گفت: کل زکاتی که سال گذشته جمع‌آوری شد ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال قصد داریم آن را به ۷۰۰ میلیارد تومان برسانیم. همچنین سال گذشته زکات واجب فطریه ۱۳۵ میلیارد تومان بود که امسال آن را به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسانیم.

وی همچنین گفت: 6 میلیون صندوق صدقات خانگی داریم که ۳۰۰ میلیارد تومان مردم به آن کمک کردند و قصد داریم در سال جاری تعداد مشترکین پیامکی خود را به یک میلیون نفر برسانیم.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1003662

وب گردی

وب گردی