دیپلماسی اجتماعی را  فرصتی  برای معرفی ایران قلمداد کنیم

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران باتشریح دستاوردهای ایران در کنفرانس بین المللی " توانمندسازی مردم، مشارکت اجتماعی و عدالت اجتماعی" در مالزی گفت: سخنرانی‌های ایران در این کنفرانس فرصتی بود تا شرکت کنندگان کشورهای مختلف با اقدامات ایران در حوزه های مختلف سیاستگذاری اجتماعی و مددکاری اجتماعی آشنا شوند.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسن موسوی چلک، با اشاره به شرکت ایران در کنفرانس بین‌المللی "توانمندسازی مردم، مشارکت اجتماعی و عدالت اجتماعی " در مالزی و ارائه سه سخنرانی در این سفر افزود: این کنفرانس توسط انجمن مددکاران اجتماعی و وزارت رفاه مالزی با حضور اساتیدی از ۱۰ کشور از جمله ایران روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت در کوالالامپور برگزار شد و ایران میهمان ویژه این کنفرانس بود.


وی با بیان اینکه 6 سخنرانی توسط همکاران ایرانی ارائه شد که بسیار مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت، گفت: این سخنرانی‌ها فرصتی بود تا شرکت کنندگان از کشورهای مختلف با اقدامات ایران در حوزه های مختلف سیاستگذاری اجتماعی و مددکاری اجتماعی آشنا شوند.
موسوی چلک در ادامه افزود: حضور در این نوع مجامع علمی برای معرفی ظرفیت‌های اجتماعی ایران را باید یک فرصت تلقی کرد. ضمن این که در حاشیه این نشست‌های علمی گفت‌وگوهای مختلفی با اساتید و صاحبنظران و مسوولان صورت می گیرد که می‌تواند زمینه افزایش تعاملات اجتماعی و علمی را فراهم کند.
موسوی چلک با اشاره به اینکه دیدار های جداگانه با مسئولان دستگاهای مختلف اجرایی وزارت رفاه و سایر دستگاه های مختلف و مسئولان دانشگاه ها و انجمن های مددکاری اجتماعی کشورهای مختلف در این کنفرلنس برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به حضور پررنگ انجمن مددکاران اجتماعی ایران در تعاملات بین المللی زمینه برای شناخت اقدامات ایران در حوزه اجتماعی بویژه مددکاری اجتماعی بیش از پیش فراهم شد.


کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی افزود: برنامه دیگر ما در این سفر برگزاری جلسه در خصوص اقدامات منطقه آسیا و اقیانوسیه در حوزه اخلاق حرفه‌ای بود که با توجه به این که در شهریور ماه سال جاری می بایست گزارش برای همایش منطقه‌ای در هند آماده شود، چارچوب تهیه گزارش از کشورهای منطقه نهایی شد.
رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در پایان تاکید کرد: اگر مسئولان از حضور انجمن‌ها در مجامع علمی حمایت بیشتری داشته باشند این حضور می‌تواند موثر واقع شود.

ایسنا

انتهای پپیام/

کد خبر: 1003687

وب گردی

وب گردی