دانشگاه آزاد برای نهضت علمی و فناوری در کشور ظرفیت بالایی دارد

مسئول نهاد رهبری استان اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بهترین شرایط و مناسب‌ترین وضعیت برای نهضت عظیم علمی و فناوری مد نظر مقام معظم رهبری را داراست.

در این نشست حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری، مسئول نهاد رهبری استان در سخنانی ضمن تبریک روز معلم و نیز ماه رمضان، گفت: « خداوند در حدیث قدسی می‌فرمایند روزه ویژه من است و پاداش آن نیز به عهده من است. روزه ترک لذائذ حلال است و فرد روزه‌دار لذائذ را در زمان روزه‌داری ترک می‌کند، حقیقت، معرفت و شناخت نیز در گرسنگی کشیدن است نه در سیری، از طرفی شباهت صفات سلبیه خداوند با روزه، اعلان محبت واقعی به خداوند با روزه‌داری، خالص ماندن روزه به عنوان عبادتی که هیچ دست‌اندازی در آن صورت نگرفته، گوشه‌ای از خصوصیات روزه هستند که در این حدیث به چشم می‌خورند که باید به آن‌ها توجه و اهتمام ویژه داشت.»

مسئول نهاد بیان داشت: « پس از برگزاری جشن باشکوه چهل سالگی انقلاب، مقام معظم رهبری، بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب را صادر کردند. در این بیانیه همه بخش‌ها و ارکان تأثیرگذار، مد نظر هستند. مهم‌ترین و شاخص‌ترین ارکان جامعه، قشر نخبگان، قشر دانشگاهی و قشر حوزوی هستند. رهبر انقلاب در این بیانیه خطاب به جوانان دانشگاهی می‌گویند که نهضت به پا کنید و به پا خیزید، دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بهترین شرایط و مناسب‌ترین وضعیت برای نهضت عظیم علمی و فناوری مد نظر مقام معظم رهبری را داراست.»

دکتر احمد آذین، دبیر هیأت امنای استان اصفهان نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ، شهدای مدافع حرم و شهدای لشکر 14 امام حسین(ع) تأکید کرد : « شهید مطهری در فرازی از سخنان خود گفت که شکی سازنده است که تبدیل به یقین شود و اگر شک تبدیل به یقین نشود، مخرب خواهد شد، به همین دلیل به تردیدها بهترین پاسخ را می‌داد و هنوز هم کتاب‌ها و آثار علامه برای درک و فهم مطالب به کمک ما می‌آیند. وی نویسنده‌ای پرکار، فقیه، فیلسوف، تاریخ‌شناس و جامعه‌شناس بود که به جرئت می‌توان لقب حکیم را نیز به علامه مطهری داد.»

دبیر هیأت امنای استان اصفهان خاطرنشان کرد: « خصوصیات علامه مطهری همچون دلسوزی، اخلاص، فهم زمان و درک زمان و... که در کار علامه به چشم می‌خورد، شایستگی معلم بودن و نامگذاری این روز را به عنوان روز معلم در علامه به‌وجود آورده است.»

آذین در خاتمه افزود: « توجه و اهتمام به مباحث فرهنگی در دوره‌ای که بحث گفتمان انقلاب اسلامی پررنگ‌تر واقع شده است، با حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی بسیار ویژه و جدی‌تر دنبال شده که نشأت گرفته از روحیه ولایی و بسیجی است و بیانگر فضای فکر فرهنگی مطلوب و ایده‌آل حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی است.»

کد خبر: 1003730

وب گردی

وب گردی