دو کتاب تخصصی در دانشگاه آزاد بندرعباس رونمایی شد

دو کتاب تخصصی «فرهنگ مردم بندرلنگه» و «دلایل حقوقی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه گانه» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد بندرعباس، بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و اداره کل ارشاد استان هرمزگان و استانداری هرمزگان به میزبانی واحد بندرعباس برگزار شد.

رو نمایی از دو کتاب تخصصی در حوزه خلیج فارس با عناوین «فرهنگ مردم بندرلنگه (حوزه خلیج فارس)» نوشته فهیمه باقری به کوشش دکتر مهدی باقری و «دلایل حقوقی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه گانه» نوشته دکتر عبدالنعیم شهریاری در این مراسم رونمایی شد.

مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، این منطقه از خاک ایران اسلامی را به عنوان سند هویت ایرانیان عنوان کرد و گفت: این منطقه از قبل از اسلام تاکنون همواره در قلمرو و مالکیت ایرانیان بوده و ما هرگز اجازه تغییر و تخصیص نام جعلی به این منطقه مادری را نخواهیم داد.

وی با اشاره به معاهدات بین المللی، قراردادهای حقوقی و تفاهم نامه های همکاری بین کشورها افزود: تمام این اسناد به روشنی بر نام خلیج فارس تأکید دارند و امروز کتابخانه های شرق و غرب مملو از کتاب های تاریخی و اسنادی است که بر نام افتخار آفرین خلیج همیشه فارس اصرار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اظهار داشت: افزودن عنوان جعلی به این منطقه هرگز نمی تواند اسناد تاریخی را تغییر دهد و این تنها نشان از کینه توزی و دشمنی استعمارگران بزرگ است که می خواهند بر اسناد تاریخی و حقانیت کشور ایران بر این منطقه سرپوش بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003731

وب گردی

وب گردی