هشدار روسیه نسبت به افزایش حضور داعش در افغانستان

وزیر دفاع روسیه با اعلام تقویت پایگا‌ه‌های نظامی این کشور در خاک تاجیکستان و قرقیزستان، نسبت به افزایش حضور داعش در افغانستان هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای که در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) برگزار شد، اعلام کرد که روسیه توان رزمی پایگاه‌های نظامی خود در خاک تاجیکستان و قرقیزستان را با هدف ممانعت از نفوذ نیروهای تروریستی از افغانستان به خاک کشورهای منطقه آسیای مرکزی را افزایش خواهد داد.

شایگو گفت: «علاوه بر تقویت پایگاه‌های نظامی، روسیه تدابیر دیگری، از جمله کمک به شرکای خود در این منطقه برای مدرنیزه سازی نیروهای مسلح و افزایش امکانات رزمی آنها را در نظر گرفته است».

به گفته وی، قبل از هر چیز این اقدامات در جهت تجهیز تسلیحات و فناوری‌های نظامی و آموزش کادر و نیروهای نظامی کشورهای منطقه است.

وزیر دفاع روسیه همچنین در این نشست هشدار داد که گروه تروریستی داعش در حال تقویت مواضع خود در خاک افغانستان است. به گفته وی، بعد از نابودی داعش در سوریه و عراق، اعضای این گروه در حال بازگشت به کشورهای منطقه آسیای مرکزی، از جمله افغانستان هستند و تلاش خواهند کرد تا از عرصه این کشور برای ادامه فعالیت‌های تروریستی خود در منطقه استفاده ‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003747

وب گردی

وب گردی