به روزرسانی 9.1 رابط کاربری اختصاصی هوآوی EMUI؛ قابلیت‌ها و توانمندی‌های جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورده‌است. در این مطلب نگاهی به این رابط کاربری که در بخش‌های مختلف از زیبایی گرفته تا عملکرد و تجربه کاربری، گامی  رو به جلو برداشته است، خواهیم داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ؛ هوآوی به طور رسمی در رویدادی که در شهر پاریس برگزار شد از EMUI9.1 به عنوان به روزرسانی جدید برای رابط کاربری دستگاه‌های الکترونیکی همراه خود (گوشی‌ها و تبلت‌ها) رونمایی کرد. حالا فرایند عرضه این به روزرسانی آغاز شده و خوشبختانه، تعداد قابل توجهی از محصولات این شرکت، آپدیت یادشده را دریافت خواهند کرد. با این اوصاف، نگاه دقیق به قابلیت‌های این به روزرسانی جدید و قابل توجه، خالی از لطف نیست.

EMUI 9.1 قرار است با ارائه راهکارهای مخصوص برای بهبود عملکرد و سرعت، استفاده از فناوری‌های پیشرفته و همچنین بهبود بصری و کاربری، تجربه بهبودیافته‌ای را برای کاربران محصولات هوآوی به ارمغان آورد.

EROFS ؛ سیستم‌فایل به سبک مدرن

تا پیش از این، سیستم فایل P2FS استانداردی بود که بهبود عملکرد را در خواندن و نوشتن اطلاعات، در تعامل با حافظه‌های فلش به همراه داشت. این در حالی است که حالا با استفاده از EROFS (سیستم فایل فقط خواندنی با قابلیت توسعه یا همان Extendable Read-Only File System) به عنوان نسل جدید سیستم فایل‌ها، این سرعت در مقایسه با سیستم فایل EXT4 تا ۲۰ درصد بهبود یافته است.

به این ترتیب، سرعت انتقال داده‌ها به چیزی تا 63.3 مگابایت بر ثانیه می‌رسد تا از ارائه عملکرد روان، اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، مجموعه سیستمی جمع و جورتر باعث خواهد شد فضایی تا ۲ گیگابایت برای ذخیره‌سازی چیزی تا ۱۰۰۰ عکس یا ۵۰۰ آهنگ، برای کاربر باز شود.

طراحی جدید باعث ایزوله شدن حافظه شده تا بهبود امنیت را برای سیستم‌فایل‌ها به ارمغان آورد. به بیان دیگر، سیستم فایل EROFS، فقط خواندنی است. تنها امکان مشاهده مستندات مهم وجود دارد و تنها با دسترسی مستقیم کاربر، این وضعیت تغییر می‌کند. این امر باعث خواهد شد اپلیکیشن‌های متفرقه نتوانند. تغییرات ناخواسته روی فایل‌ها ایجاد کنند.

استفاده از سیستم فایل جدید باعث می‌شود در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین شاهد افزایش سرعت اجرا باشیم.

Ark Compiler ؛ بهینه‌سازی ویژه توسعه اپلیکیشن

یکی دیگر از بهینه‌سازی‌های قابل توجه در بخش سیستمی به روزرسانی جدید EMUI 9.1، ادغام فرایند جدید کامپایلی به نام Ark Compiler است. این مولفه که توسط هوآوی توسعه یافته و در اختیار شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار قرار گرفته، می‌تواند مشکل بازده پایین برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی را حل کند.

برنامه‌هایی که فرایند کامپایل را با Ark Compiler پشت‌سر گذاشته باشند، می‌توانند بهبودی تا ۲۴ درصد را در عملکرد به همراه آورند. علاوه بر این، سرعت پاسخگویی به لمس توسط کاربر نیز تا ۴۴ درصد بهبود خواهد یافت. در نهایت روان بودن اجرای برنامه‌ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و بهبودی تا ۶۰ درصد را به چشم خواهیم دید.

GPU Turbo جدیدتر، بازی‌های روان‌تر!

استفاده از GPU Turbo 3.0 به عنوان نسل سوم فناوری شتاب‌دهنده گرافیکی از دیگر نکات قابل توجه در EMUI 9.1 است. با این به روزرسانی جدید، می‌توانید بازی‌های مختلف را با فریم ریت بالاتر و مصرف کم‌تر باتری به لطف کاهش 10 درصدی مصرف تراشه مجتمع دستگاه، اجرا کنید. بهینه‌سازی ساختارهای سیستمی نیز باعث خواهد شد تجربه گیمینگ کاربر، با بهبود قابل توجه روبرو شود.

تعداد بازی‌هایی که از جدیدترین قابلیت‌های GPU Turbo بهره‌مند می‌شوند از ۶ مورد، به ۲۵ مورد افزایش یافته است. عناوینی نظیر Fortnite، Knives Out، Crazy Taxi، Real Racing 3، Into the Dead 2، NBA 2K19، Subway Surfers و FIFA Mobile از جمله بازی‌هایی هستند که در لیست پشتیبانی کنندگان GPU Turbo 3.0 قرار می‌گیرند.

HUAWEI VLOG ؛ در سوشال مدیا ستاره شوید

هوآوی با ارائه قابلیت‌های جدید، ابزارهای قابل توجهی را برای ویرایش پیشرفته و به‌اشتراک‌گذاری آسان محتویات، در اختیار کاربران رابط کاربری EMUI 9.1 قرار داده است. به این ترتیب، ویدئوهای منتخب یا همان های‌لایت‌ها (Highlights)، با استفاده از فیلترهای جذاب و چشم‌نواز، ویرایش شده و گزینه‌هایی برای مدیریت سرعت افکت‌ها یا حتی پخش موسیقی در پس‌زمینه، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به این شکل می‌توانید در سریعترین زمان ممکن محتویات منتخب خود را در شبکه‌های اجتماعی به صورت ویدئو به اشتراک بگذارید.

OneHop ؛ تبادل اطلاعات با سرعت نور

به اشتراک‌گذاری محتویات میان گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی، از دیگر مواردی است که در نسخه جدید رابط کاربری EMUI، تسهیل شده است. با در دسترس قرار گرفتن قابلیتی به نام OneHop، یک لمس ساده کامپیوتر شخصی شما (با قابلیت پشتیبانی از NFC) توسط گوشی همراه هوآوی می‌تواند محتویاتی نظیر تصاویر، ویدئوها و مستندات را در عرض چند ثانیه، با سرعت فوق‌العاده‌ای انتقال دهد.

لازم به ذکر است که این قابلیت فعلاً منحصراً بین گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های هوآوی در دسترس است.

جذابیت ظاهری؛ ساده اما شیک

در بخش بهبود جذابیت ظاهری، بهبود سطح کیفی پس‌زمینه‌ها، تم‌ها و آیکون‌ها را شاهد هستیم. به این ترتیب، فضایی طبیعی‌تر و پویاتر را شاهد خواهید بود. این تغییر، به ویژه در طراحی آیکون‌ها و مسطح‌تر شدن آن‌ها به چشم می‌خورد. تعداد ستون‌های پیش‌فرض درنظر گرفته شده برای نمایش آیکون‌ها نیز از ۵، به ۴ کاهش یافته است تا با افزایش فاصله میان آیکون‌ها، امکان لمس تصادفی آن‌ها نیز مرتفع شود.

در EMUI 9.0 اپلیکیشن‌های ارائه شده از شرکت‌های مختلف، آیکون‌هایی با گوشه‌های گرد و اپلیکیشن‌های سیستمی، مستطیل‌هایی با گوشه‌های تیز داشتند. در EMUI 9.1 شاهد برابری در طراحی هستیم تا با ارائه آیکون‌های مستطیلی با گوشه‌های گرد، طراحی تختی را برای همه موارد، شاهد باشیم. علاوه بر این، افکت‌های درنظر گرفته شده برای جابه‌جایی میان صفحات نیز حالا روان‌تر شده است.

HUAWEI Phone Clone ؛ مهاجرت آسان به گوشی جدید

با استفاده از ابزاری کاربردی به نام HUAWEI Phone Clone امکان انتقال آسان و سریع محتویاتی نظیر شماره مخاطبین، عکس‌ها، ویدئوها و دیگر موارد به گوشی جدید شما، در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم خواهد شد.

AR MEASURE ؛ اندازه‌گیری با دقت مثال زدنی

با استفاده از ابزارهای ویژه‌ای که برای اندازه‌گیری سریع مشخصه‌های مختلف با استفاده از گوشی‌های هوشمند، در رابط کاربری EMUI 9.1 قرار گرفته است می‌توانید به بهترین شکل ممکن، از فناوری‌های پیشرفته استفاده کنید. به عنوان نمونه، با اجرای اپلیکیشن AR Measure می‌توانید طول، مساحت و حتی حجم اجسام را به سادگی اندازه‌گیری کنید.

این امر، در استفاده از دوربین TOF (زمان پرواز) در محصولات جدید هوآوی، ممکن شده است تا با انتشار نور مادون قرمز و ثبت بازخورد آن، دقت بالایی را شاهد باشیم.

با استفاده از فناوری تشخیص چهره در گوشی‌های جدید هوآوی نیز می‌توانید قد شخص را به راحتی اندازه‌گیری کنید!

Dual Card Smart Switching : ارتباط پایدار در نهایت کیفیت

پیشتازی هوآوی در حوزه ارتباطات و مخابرات، این‌بار با قابلیت Dual-Card Smart Switching یا تعویض هوشمندانه بین دو سیم کارت خود‌نمایی کرده است. این قابلیت امکان استفاده از سیم کارت دوم را در زمانی که به هر دلیلی، سیم‌کارت اول عملکرد خوبی را در ارائه خدمات به همراه ندارد، فراهم کرده است. این جابه‌جایی، باعث نخواهد شد که دیتا و یا تماس تلفنی شما قطع شود. لازم به ذکر است که استفاده از این قابلیت نیاز به هم شبکه بودن نوع سیم‌کارت‌ها و پشتیبانی اپراتورهای سرویس‌دهنده دارد.

شریک ورزش و فعالیت‌های بدنی

EMUI 9.1 کمک حال شما در رصدکردن و مدیریت فعالیت‌های ورزشی و بدنی است. به عنوان نمونه، قابلیت‌های جدید در این رابط کاربری، امکان برقرار ارتباط با تردمیل شما را به منظور ثبت و ضبط میزان کالری مصرفی، مسافتی که دویده‌اید و حتی مدت زمان انجام فعالیت‌های بدنی فراهم می‌کند.

استفاده از الگوریتم‌های هوشمند به منظور اندازه‌گیری تعداد گام‌ها به شکل کاملاً دقیق‌تر نیز از دیگر دستاوردهای این به روزرسانی است.

NFC در خدمت مدیریت خودرو!

در رابط کاربری EMUI 9.1 سبک و سیاق جدیدی را در استفاده از فناوری NFC یا همان ارتباط از راه نزدیک شاهد هستیم. به عنوان نمونه، امکان بازکردن خودکار درِ خودرو با استفاده از NFC، در صورتی که کلید خود را فراموش کرده باشید، پیش‌بینی شده است. نکته قابل توجه اینکه می‌توانید این کلید دیجیتالی را با چیزی تا ۵ نفر به اشتراک بگذارید.

حتی در صورتی که شارژ باتری گوشی شما به پایان رسیده نیز همچنان می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. در صورتی که گوشی هوآوی مجهز به EMUI 9.1 را در داخل جعبه امن ویژه گوشی‌های همراه در داخل خودرو قرار دهید، امکان روشن کردن خودرو نیز مهیا می‌شود.

کد خبر: 1003758

وب گردی

وب گردی