دانشگاه D8، قطب علمی دانشمندان، اندیشمندان و مخترعان جهانی‌ست

دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای در‌حال توسعه ( D8‌)، گفت: دانشگاه D8‌ به منزله قطب دانشمندان، اندیشمندان و مخترعان جهانی محسوب شود. ما بر این باوریم که در حال حاضر هزاران بوعلی سینا در جهان وجود دارد که می بایست کشف شوند.

به گزارش‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هیئت‌های امنای دانشگاه D8‌ با حضور وزیر علوم ، وزرا و نمایندگان کشورهای عضو D8‌، صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد.

دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای در‌حال توسعه ( D8‌)، گفت: دانشگاه D8‌ به منزله قطب علمی دانشمندان، اندیشمندان و مخترعان جهانی محسوب شود.

داتوکو جعغرکوشاری دبیر سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای در‌حال توسعه در این مراسم گفت: من از تمامی افرادی که در این نشست حضور پیدا کرده اند، از وزارت علوم و وزارت امور خارجه برای ایجاد و تاسیس دانشگاه بین المللی D8‌ ، دانشگاه بوعلی همدان مدیر اجرایی دانشگاه و همکاران آن تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: تشکر اصلی من از دانشگاه بوعلی سینای همدان است که توانسته است این بنیاد استوار و پایدار را برای همکاری دانشگاه های بین المللی تاسیس کند. من بسیار خوشحالم که عضو انجمن ارزشمند و معتبری هستم که نام ابوعلی سینا را یدک می‌کشد، فردی که به عنوان یک چهره روشنفکر علمی شناخته شده است. او به عنوان یک متفکر، دایرة‌المعارف شناس، استاد الهیات، عالم ستاره شناس در تمدن اسلامی شناخته شده است.

دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای در‌حال توسعه ( D8‌)، گفت: تاسیس این دانشگاه به معنای ارتقای تحقیقات و ابداعات در راس همه امور برای گذر طولانی از زمان بوده است؛ بنابراین در نقشه راه همکاری‌های D8‌ در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸، ارتقای این همکاری در حوزه علوم و تکنولوژی با هدف نهادینه ساختن همکاری ها از طریق ایجاد مراکز تحقیقاتی دانشگاه ها یا نهادهای پژوهشی بررسی شده است.

وی اظهار کرد: تأسیس دانشگاه D8‌، همکاری اعضا و دولت‌های عضو آن از طریق تبادلات بین دانشگاهی در زمینه مبادله دانشجو در بین اعضای این دانشگاه بوده است که با هدف مشارکت بین المللی صورت گرفته است.

جعفر کوشاری افزود: دانشگاه D8‌ به منزله قطب دانشمندان، اندیشمندان و مخترعان جهانی محسوب شود. ما بر این باوریم که در حال حاضر هزاران بوعلی سینا در جهان وجود دارد که می بایست کشف شوند و با جمعی از دانشمندان و متفکران جهان همکاری کنند.

کد خبر: 1003762

وب گردی

وب گردی