دولت و مجلس ایده خروج از برجام را در دستور کار خود قرار دهند

جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به قطعی شدن بدعهدی اروپا برای مردم اعلام کرد: دولت، مجلس و هیئت نظارت بر برجام در اسرع وقت ایده خروج از برجام را در دستور کار خود قرار داده و اعلام کنند تا این موضع، پیام محکمی برای کشورهای طرف مذاکره باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جنبش عدالتخواه دانشجویی طی بیانیه‌ای با اشاره به قطعی شدن بدعهدی اروپا برای مردم ایران، اعلام کرد: دولت، مجلس و هیئت نظارت بر برجام در اسرع وقت ایده خروج از برجام را در دستور کار خود قرار داده و اعلام کنند تا این موضع، پیام محکمی هم برای شش کشور طرف مذاکره کننده و هم دیگر کشورهای دنیا باشد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: حال پس از گذشت یکسال از خروج رسمی آمریکا از برجام، و رفتار متناقض اروپایی ها، عملاً تنها کشور متعهد باقی مانده نسبت به برجام، جمهوری اسلامی ایران است! دل بستن به دولت های اروپایی که از سمتی ابزار پشتیبان تبادلات تجاری (اینستکس) را بهانه ای برای باج خواهی از ایران و تصویب کنوانسیونهای استعماری مربوط به fatf کرده، و از سوی دیگر با تحریم های آمریکا همراهی کامل دارد، استراتژی عاقلانه ای نخواهد بود.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: همکاری نکردن بانک های اروپایی، تبعیت کامل شرکت های اروپایی از قواعد خزانه داری آمریکا و عدم خرید نفت ایران پس از خروج آمریکا از برجام در کنار خلف وعده در راه اندازی کانال مالی وعده داده شده، تنها بخشی از اثبات بدعهدی حاکمان اروپایی ست.

این بیانیه در ادامه اضافه می کند: موضع ضعف ایران در برابر چنین رفتاری، این پیام را به دنیا خواهد داد که می توان در هر حوزه ای با وارد ساختن فشار به جمهوری اسلامی ایران از آن امتیاز گرفت. بنابراین چنین رویکردی بر وضعیت اقتصادی و معیشتی ایران نیز تأثیر مستقیم و بسزایی خواهد داشت.

جنبش عدالتخواه دانشجویی در این بیانیه خاطر نشان کرد: لذا لازم است تا با سرعت عمل بیشتری به مطالبه بر زمین مانده رهبری خطاب به مسئولان نظام مبنی بر آتش زدن برجام جامه عمل پوشانده و دولت، مجلس و هیأت نظارت بر برجام، در اسرع وقت ایده خروج از برجام را در دستور کار خود قرار داده و اعلام نمایند. تا این موضع، پیام محکمی هم برای شش کشور طرف مذاکره کننده و هم دیگر کشورهای دنیا باشد.

این بیانیه در پایان تاکید می کند: بدیهی است ضمن یادآوری رسالت هیأت نظارت بر برجام، سکوت و انفعال هشت عضو آن هیئت را طبیعی ندانسته و حداقل انتظار جامعه از شخصیت‌هایی نظیر سعید جلیلی، علی شمخانی، علی اکبر ولایتی و مابقی این است که با توجه به نقض فاحش توافق، به خروج از برجام تحت عنوان تنها پیشنهاد ممکن فکر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003784

وب گردی

وب گردی