چالش خرید کتاب‌های تخصصی میان دانشجویان/ پولمان به خرید چند جلد نمی رسد

در سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بسیاری از دانشجویان نسبت به افزایش قیمت کتب درسی معترض بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی‌و‌دومین نمایشگاه کتاب درحالی برگزار شد که گرانی کاغذ باعث افزایش قیمت بسیاری از کتب تخصصی شده بود، همین امر قدرت خرید دانشجویان را کاهش داده و آن‌ها را با چالش مواجه کرده بود.

اگر دانشجویان در نمایشگاه طی سال های گذشته ۵ جلد کتاب خریداری می کردند، میزان خرید کتاب آن ها طی امسال به یک یا دو جلد رسیده است.

علی، دانشجوی شیمی دانشگاه شهید بهشتی در زمینه کاهش سرانه مطالعه به ایسکانیوز گفت: متاسفانه قیمت بالای کتب تخصصی، قدرت خرید ما را کاهش داده و نمی توانیم مثل گذشته مطالعه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: گرانی کاغذ هرسال روی قیمت کتاب تاثیر بیشتری داشته و این‌ موضوع علاقه دانشجوبان به مطالعه را کاهش می دهد.

مریم دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به افزایش قیمت کتاب به ایسکانیوز گفت: متاسفانه کتاب ها افزایش قیمت بالایی داشته است و به همین خاطر دانشجویان بیشتر وقتشان را به مطالعه در فضای مجازی اختصاص می دهند. اگر راهکاری وجود داشته باشد تا قیمت ها کاهش پیدا کند، دانشجویان به خرید کتاب علاقه بیشتری پیدا خواهند کرد.

مجید دانشجوی رشته آی تی نیز معتقد است: کتب تخصصی در رشته آی تی قیمت بالایی دارد و نمی توانیم چند جلد کتاب را به صورت همزمان تهیه کنیم. امسال در نمایشگاه کتاب موفق شدم تنها یک جلد از این کتب را خریداری کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003812

وب گردی

وب گردی