کاهش طول دوره درمان زخم ها با پانسمان تولید داخل

محققان کشور در یک استارتاپ موفق به تولید پانسمانی برای درمان زخم‌های دیابتی و سوختگی با راندمان بالاتر شدند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک استارتاپ داخلی موفق به تولید پانسمان با نانو الیاف سلولز میکروبی شده است. پانسمانی که برای درمان زخم های دیابتی و سوختگی کاربرد دارد. این پانسمان در داخل کشور نمونه مشابه ندارد و محققان ایرانی با به کار بردن فناوری خاص باعث بهبود راندمان کار این پانسمان نسبت به سایر پانسمان ها شده اند. همچنین پانسمان های خارجی نسبت به این محصول هزینه بالاتری دارند. مزیت دیگر این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی سرعت تولید و تکرار پذیری آن است که سبب می شود تولید صنعتی آن با راندمان بهتری انجام شود.
استفاده از این پانسمان طول دوره درمان بیماری را کاهش می دهد که خود این موضوع باعث کاهش هزینه های درمان نیز می شود. علاوه بر این به دلیل دارا بودن ساختار شفاف پزشک می تواند وضعیت زخم را بررسی و روند درمان را بهتر مدیریت کند. همچنین این پانسمان به دلیل نانو ساختار بودن می تواند مدت زمان طولانی تری روی زخم قرار گیرد و در عین عبور اکسیژن به سطح زخم از ورود میکروارگانیسم ها به سطح زخم جلوگیری کند.

در حال حاضر برای تولید پانسمان ها بیشتر از فناوری نانو الکتروریسی بهره برده می شود اما در این پانسمان با سنتز طبیعی، در عین دارا بودن ویژگی های درمانی هزینه کاهش داده شده است. جنس پانسمان نیز سلولزی است که از سنتز باکتری تولید شده است. در حال حاضر نیز این محصول مجوز نانو مقیاس را دریافت کرده و تست های حیوانی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است و به زودی پس از دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو وارد بازار می شود.
این استارتاپ موفق شده جزو تیم های برتر چالش زخم پوش زخم پای دیابتی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری منتخب شود و مورد حمایت ستاد قرار گیرد. همچنین با مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در تعامل است تا فعالیت های استارتاپ «پانوتک» با قدرت بیشتری برای ارتقای حوزه درمان پیش رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003826

وب گردی

وب گردی