آمریکا به دنبال تروریستی اعلام کردن اخوان المسلمین

سخنگوی کاخ‌سفید از تلاش دولت ترامپ برای قرار دادن نام اخوان المسلمین در فهرست گروه‌های تروریستی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در مورد تروریستی خواندن جنبش اخوان‌المسلمین با مشاوران امنیتی ملی خود و همچنین تنی چند از سران منطقه مشورت کرده است.

نیویورک تایمز نیز به نقل از چند مقام آگاه نوشت دولت ترامپ درصدد صدور فرمانی است که اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی خارجی معرفی می‌کند.

نیویورک تایمز نوشت این اقدام ترامپ باعث اعمال تحریم‌هایی علیه یک جنبش سیاسی بانفوذ با میلیون‌ها عضو در سراسر خاورمیانه می‌شود.

این روزنامه افزود: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر که به تازگی به کاخ سفید رفته بود یکی از مخالفان سیاسی اخوان المسلمین است.

به نوشته این روزنامه، کاخ سفید به شورای امنیت ملی و دیپلمات‌ها برای اعمال تحریم‌هایی بر این گروه بعد از سفر عبدالفتاح سیسی دستوراتی داده؛ سفری که در نهم آوریل انجام گرفت.

جنبش اخوان‌المسلمین مصر که بیش از 90 سال از تأسیس آن می‌گذرد، جزو مخالفان جدی «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور اسبق مصر بود و پس از سقوط مبارک نیز «محمد مرسی» از اعضای ارشد این جنبش در سال 2012 از طریق انتخابات به سمت ریاست‌جمهوری مصر رسید؛ اما ریاست‌جمهوری مرسی مدت زیادی ادامه نداشت و او طی کودتایی که رهبری آن را ژنرال «عبدالفتاح السیسی» بر عهده داشت، از مقامش خلع شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003859

وب گردی

وب گردی