سال ۹۸؛ سال دیپلماسی سلامت

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت و همایش وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی در مهرماه در تهران، گفت: دستاورد این همایش‌ها این است که به آمریکا و ترامپ نشان می‌دهیم که امسال سال دیپلماسی سلامت است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه اختتامیه هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع سلامت که در جزیره کیش برگزار شد، گفت در شرایطی که دشمنان سعی کردند ما را تحریم کنند، امسال دو اتفاق مهم در حوزه سلامت داریم، که یکی از آنها برگزاری نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت به مدت دو روز در جزیره کیش بود که وزیران، معاونین وزیر و مسئولان سلامت ۴۳ کشور دنیا در آن حضور داشتند و دیدند که ایران می تواند نقش خود را، در روز خلیج فارس و در کنار سواحل خلیج فارس با ۸۰۰ شرکت کننده در سلامت جهانی ایفا کند.

وی با اشاره به پیام این مجمع گفت:ایران برای سلامت خود و دنیا تلاش می‌کند. در مهر ماه نیز نشست وزرای بهداشت درمان منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا(کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت) که یکی از مناطق شش گانه بهداشت جهانی محسوب می‌شود، با حضور 23وزیر بهداشت به همراه رئیس و معاونان سازمان بهداشت جهانی و مسئولان یونیسف به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سلامت در تهران برگزار خواهد شد.

دکتر حریرچی گفت: با توان و پیشرفتی که در سال های اخیر داشته ایم و جلب اعتماد عمومی جهانی نشان دادیم که ایران می‌تواند در حوزه علم و سلامت پیشگام باشد و جامعه جهانی را به سوی سلامت بهتر هدایت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003864

وب گردی

وب گردی