کتاب‌های الکترونیکی جایگزین کتب کاغذی شود/ افزایش سرانه مطالعه با توسعه نشر دیجیتال

سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که دانشجویان برای خواندن کتاب علاقه زیادی به وب‌گردی دارند. 

به گزارش خبرنگار‌ گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حاشیه سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بسیاری از دانشجویان نسبت به گرانی کتاب‌ها انتقاد کردند.

گرانی کاغذ و افزایش قیمت ها باعث‌شده است تا دانشجویان مثل گذشته علاقه زیادی به خرید کتاب نداشته باشند. البته دانشجویانی که وضعیت مالی مناسبی داشتند اعتراضی نکردند و تمایل زیادی برای خرید کتاب داشتند؛ اما آن دسته از دانشجویان که قدرت خرید بالایی نداشتند به دنبال راهکار برای تهیه کتب مورد نظر خود بودند.


محمد، دانشجو آی تی در این خصوص گفت: اگر کتاب‌هایی را که علاقه‌مند به تهیه آنها هستیم به صورت الکترونیکی به‌دست بیاوریم بدون هزینه‌های گزاف تهیه می‌کنم و در این صورت سرانه مطالعه دانشجویان بیشتر خواهد شد؛ اما زمانی که با قیمت بالای کتاب رو‌به‌رو می شویم بدون شک انتخابمان در خرید کتاب محدود می شود.


علی دانشجوی فیزیک گفت: دریافت فایل کتاب‌های مورد نظرمان به صورت الکترونیکی خیلی به صرفه است و با توجه به گرانی کاغذ نمی‌توانیم کتاب‌های زیادی خریداری کنیم.


فاطمه دانشجوی پرستاری گفت: سال اولی است که برای خرید کتاب به نمایشگاه مراجعه کردم؛ متوجه شدم قیمت کتاب ها با درصد تخفیف در اختیار دانشجویان قرار می گیرد؛ اما امسال این تخفیف خیلی به چشم نمی آید و به همین خاطر کتاب های تخصصی که قیمت بالایی دارند به صورت الکترونیک در دسترس قرار می گیرند.
رضا دانشجوی معماری گفت: با توجه به دسترسی آسان به اینترنت و تلفن همراه اگر کتاب هایی که قیمت بالایی دارند به صورت الکترونیک‌ در اختیار دانشجویان قرار گیرد خیلی بهتر است.

وی افزود: شاید خیلی‌ها مشکلی برای خرید کتاب نداشته باشند؛ اما تمام دانشجویان نمی‌توانند برای مطالعه زیاد در زمینه درسی کتاب های متعددی خریداری کنند.

سامان دانشجو عمران گفت: نمایشگاه مثل هرسال برای دانشجویان برنامه هایی داشت و کتاب‌های دلخواهم‌ را خریداری کردم.

وی افزود: مخالف الکترونیکی شدن کتاب‌ها نیستم؛ اما بیشتر علاقه دارم کتاب را به صورت کاغذی تهیه کنم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003882

وب گردی

وب گردی