سم زدایی و پاکسازی روستای آلبوعید نبی همچنان ادامه دارد

جانشین قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان حمیدیه از ادامه روند پاکسازی و آهک پاشی روستای آلبوعید نبی در شهرستان حمیدیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روستای آلبوعید نبی در شهرستان حمیدیه استان خوزستان از جمله روستاهایی است که نزدیک به یک ماه است که خسارات ناشی از سیل دست و پنجه نرم می کند؛ قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی که برای خدمت رسانی به مردم سیل زده در استان خوزستان فعالیت می کند، اردوگاهی جهادی را در شهرستان حمیدیه این استان تاسیس کرده است تا امر پاکسازی، سم زدایی و آهک پاشی را در این روستا بر عهده بگیرد.

در همین راستا یوسف آقاجری جانشین قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان حمیدیه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص اقدامات انجام شده در روستای آلبوعید نبی اظهار کرد: پاک‌سازی این روستا توسط نیروهای جهادی درحال انجام است و تاکنون بیش از ۵۰ کیسه آهک را برای سم‌زدایی درنظر گرفتیم که درصورت نیاز، مقدار آهک را افزایش خواهیم داد؛ همچنین لایروبی جوب‌های این روستا به‌طور کامل پایان یافته است.

وی تاکید کرد: تلاش تمامی نیروهای قرارگاه بر این است که روند پاکسازی و لایروبی تا قبل از ماه مبارک رمضان به پایان برسد.

آقاجری در پاسخ به سوالی درباره تعداد خانوارهای روستای آلبوعید نبی گفت: در روستای آلبوعید نبی ۱۵۰ خانوار و به‌طور کلی ۵۰۰ نفر زندگی می‌کنند؛ متأسفانه بر اثر سیلاب خسارت بسیاری به منازل این افراد و مزارع کشاورزی آنها وارد شده است.

جانشین قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد در شهرستان حمیدیه اذعان داشت: پاک‌سازی این روستا توسط نیروهای جهادی درحال انجام است و تاکنون بیش از ۵۰ کیسه آهک را برای سم‌زدایی درنظر گرفتیم و درصورت نیاز، مقدار آهک را افزایش خواهیم داد؛ همچنین لایروبی جوب‌های این روستا به‌طور کامل پایان یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی نیروهای جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در روستای آلبوعید نبی، پاک‌سازی و سم‌زدایی از طریق آهک پاشیاست؛ همچنین بنا داریم با اقدامات خود مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهیم تا بتوانیم از بروز بیماری های مختلف جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003884

وب گردی

وب گردی