آشنایی با فرهنگ ایران مورد توجه عمانی ها است

مدیر اداره کل نمایشگاه های مسقط گفت: بسیاری کتاب های عمانی با هدف آشنایی ایرانی ها از فرهنگ عمان در نمایشگاه کتاب عرضه شد با این وجود آگاهی از فرهنگ ایران نیز برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب عمان با نمایش ۴۰۰ عنوان کتاب حاضر شد و اکنون عمانی ها با بیش از ۱۰۰ جلد کتاب به نمایشگاه بین المللی تهران آمده اند.
« احمد الرواحی »، مدیر کل نمایشگاه های مسقط در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز گفت که عمان از ۱۵ سال پیش تاکنون در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته است.
الرواحی اظهار داشت که در این دوره از نمایشگاه، کتاب های متنوعی با موضوعات ادبیات، فقه، هنر، تاریخ و دینی به معرض نمایش گذاشته شده است.


مدیر نمایشگاه های مسقط همچنین اعلام کرد که فقط نمایش کتاب های عمانی در این نمایشگاه انجام می شود و در واقع هدف از این حضور، گسترش فرهنگ عمان و آشنایی با فرهنگ ایران است.
الرواحی در ادامه از مسئولان و دست اندرکاران جمهوری اسلامی تشکر کرد چراکه در فرآیند انتقال کتاب از کشورشان به ایران و ممیزی آن ها با مشکل خاصی روبرو نشده اند.
نماینده عمان تعداد کتبی که به سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران آورده اند را بیش از ۱۰۰ جلد کتاب دانست و استقبال ایرانی ها را از غرفه عمان خوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003886

وب گردی

وب گردی