برگزاری همایش مدیران پست بانک با حضور وزیر ارتباطات

همایش مدیران پست بانک با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات در ساختمان وزارت ارتباطات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز، پست بانک به عنوان بانک توسعه ای-تخصصی حوزه فناوری اطلاعات در چند سال اخیر در مسیر توسعه کشور نقش موثری داشته و در مسیر اعتلای اقتصادی کشور به خصوص در حوزه کسب و کار و اشتغال زایی گام های مثبتی برداشته است و برنامه ریزی برای پیشرفت این بانک در اولویت اسناد توسعه کشور قرار دارد. از همین رو امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت همایش مدیران پست بانک با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف بررسی چالش ها و توامندی های این حوزه در سالن شهید قندی ساختمان وزارت ارتباطات برگزار شد.

وزیر ارتباطات در ابتدای سخنرانی خود با تذکر به برگزاری چنین همایش های با این سطح تاکید کرد: در آینده برگزاری چنین همایش های در دستگاه های زیر نظر وزارت ارتباطات ممنوع می باشد و تنها با ویدیو کنفرانس برگزار می شود بدلیل اینکه هم شرایط رشد فناوری را در کشور ایجاد می کند و هم در منابع صرفه جویی خواهد شد.

آذری جهرمی در ارتباط با همکاری وزارت اقتصاد درباره گسترش بانکداری الکترونیک و حمایت از این گونه فعالیت ها تاکید کرد: دوگام باید از طرف وزارت اقتصاد برداشته شود. اول اینکه محدودیت سرمایه گذاری بانک ها در صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر را که یکی از پارامتر های مهم در توسعه اکوسیستم کسب و کار های نوپاست، برداشته شود. گام دوم اینکه در حوزه بیمه از ظرفیت استارتاپ ها برای شناسایی ریسکه های موجود برای بیمه گر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه پست بانک، بانک تخصصی حوزه ICT است،ابراز داشت: مهمترین وظیفه پست بانک برای این صنعت، تامین مالی از طریق ریسک کردن است. به همین خاطر پست بانک باید قدرت آنالیز ریسک سرمایه گذاری در حوزه های ICT را داشته باشد.

وزیر ارتباطات گفت:نفس وجود پست بانک خدمت گذاری به مناطق محروم است. این کار با توجه به فعالیت مدیرعامل سابق این بانک این حوزه گسترش پیدا کرد. از این طریق حجم تردد روستاییان به شهر کم شد و در حال حاضر حدود ۲۲۵۰ روستا تحت پوشش این خدمات قرار گرفته اند.

در این همایش بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک گزارشی از عملکرد و اقداماتی که در این سمت انجام داده است ارایه کرد از جمله؛ بررسی برنامه ها و عملکردهای سال قبل برای انجام برنامه ریزی صحیح و ایجاد شتاب در تحقق برنامه های موجود، شفاف سازی آمار، اطلاعات و صورت های مالی با هدف حرکت بر واقعیت و اشراف کامل بر کسب و کار حاکم بر پست بانک، بررسی کلی وضعیت فناوری اطلاعات بانک و اقدامات انجام شده در راستای بانکداری متمرکز و اقدامات برای خروج بانک از لیست سیاه گمرک ایران.

شیری با تشریح برنامه های آینده پست بانک افزود: مهمترین برنامه های که قرار است در آینده انجام بدهیم بدین قرار است؛ تدوین برنامه هتی واحدهای ستادی برای سال جاری، تدوین مدل کسب و کار برای این بانک، ارتقای کارایی پر باجه های بانک، ارتقای کارایی بانکداری الکترونیک، ایجاد استارتاپ هایی با موضوع فناوری و بانکداری، راه اندازی سامانه پایش عملکرد، حرکت به سوی پرداخت هدفمند پاداش ها و هدف گذاری برای ارائه محصولات خاص به بخش های روستایی.

معمار نژاد معاون پولی و بانکی وزارت اقتصاد نیز در این همایش با اشاره به روند آینده بانکداری در ایران و جهان تاکید کرد: بانکداری و اصولا صنعت مالی دنیا در طول چند سال اخیر تحت تاثیر چند عامل بسیار مهم بوده است از جمله؛ تغییرات فناوری ها و تکنولوژی های که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، تغییر نیاز و خواست های مشتریان و تقاضای رعایت بیشتر قوانین و مقرارت توسط فعالین در این صنعت از سوی دولت ها.

معمار نژاد معتقد است این سه عامل در صنعت مالی موجب شده بانک ها به سمت تحول دیجیتال حرکت کنند و در حال حاضر بانکداری که مورد توجه جهان قرار گرفته بانکداری دیجیتال است نه بانکداری الکترونیک.

وی افزود: در بانکداری دیجیتال تمرکز نه بر محصول بلکه بر مشتری است. برای اینکه نیاز مشتری شناخته شود مهمترین عامل تجزیه و تحلیل داده های است که در اختیار بانک ها قرار می گیرد. بنابراین توجن به داده ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات عامل بسیار مهمی در این نوع بانکداری است.

معاون پولی و بانکی وزارت اقتصاد فناوری های نوین را عامل دیگر در این تحولات می داند و معتقد است که امروزه مفهمومی به نام سیستم بانکداری یا بانکداری وجود ندارد، بلکه آنچه مورد توجه قرار می گیرد اکوسیستم بانکداری است. یعنی در این اکوسیستم بانکداری ذی نفعانی وجود دارد که با هم در ارتباط و تعامل هستند. مانند مشتری ها، قانون گذار ها، استارتاپ ها و ...

وی افزود: در تحول دیجیتال فقط موضوع استفاده از تکنولوژی مهم نیست، بلکه علاوه بر اینکه این تکنولوژی ها باید مورد استفاده قرار بگیرد، باید فناوری های فرآیندی جدید مورد توجه قرار بگیرد.

در این نشست از خسرو فرحی مدیر عامل سابق پست بانک توسط وزیر ارتباطات تقدیر شد و مراسم معارفه بهزاد شیری مدیر عامل جدید این بانک نیز صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003887

وب گردی

وب گردی