استادان نمونه در ایران، تحصیل‌کرده در خارج!

وزیر علوم و دیگر سخنرانان چهارمین همایش" ملی آموزش عالی" بر تربیت دانشجویان کارآمد و استادانِ آینده در دانشگاه های کشور تأکید داشتند اما غالب استادان نمونه این همایش، تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی پشت سر گذاشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین همایش ملی آموزش عالی با شعار "دانشگاه جامعه‌محور" (روز دوشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۹۸) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و استادان نمونه کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

هر چند چهره‌های معدودی مانند محمدرضا شفیعی کدکنی، شاعر، پژوهشگر و استاد برجسته ادبیات در این مراسم غایب بودند اما 13 استاد نمونه در چهارمین همایش ملی آموزش عالی حاضر شده و هدایایی را برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود دریافت کردند.

نکته جالب این‌که وزیر علوم و دیگر سخنرانان مراسم بر تربیت دانشجویان کارآمد و استادانِ آینده در دانشگاه های کشور تأکید داشتند اما غالب استادان نمونه چهارمین همایش ملی آموزش عالی، تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی پشت سر گذاشته بودند.

به طور مثال، دکتر سعید اعظم استاد پایه 39 رشته ریاضی دانشگاه اصفهان، فارغ‌التحصیل دانشگاه «ساسکاچوان» کانادا بوده و دکتر محمدرضا اکبرزاده توتونچی استاد پایه 23 رشته مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد، مدرک خود را از دانشگاه «نیومکزیکو» آمریکا دریافت کرده است. دکتر مسعود صفایی مقدم استاد پایه 41 رشته فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شهید چمران اهواز هم برای ادامه تحصیل به دانشگاه «نیو ساوت ولز» در کشور استرالیا رفته و دکتر احمد عریان استاد پایه 46 رشته آسیب‌شناسی دامپزشکی دانشگاه شیراز از دانشگاه «بریستول» انگلستان فارغ‌التحصیل شده است.

همچنین دکتر حمید لطیفی استاد پایه 27 رشته فیزیک دانشگاه شهید بهشتی، مدرک خود را از دانشگاه ایالتی «نیومکزیکو» گرفته و دکتر کمال‌الدین نیک‌نامی استاد پایه 34 رشته باستان‌شناسی دانشگاه تهران، تحصیلاتش را در دانشگاه «شفیلد» انگلستان ادامه داده است.

محور صحبت‌های متولیان آموزش عالی کشور در چهارمین دوره همایش ملی آموزش عالی، عبور از دوران آموزش‌محوری و تحقق پژوهش‌محوری برای ورود به جمع دانشگاه‌های نسل چهارم جهان بود؛ اتفاقی که ارتقای سطح کیفی پژوهش در دانشگاه ها، ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم آوردن امکانات لازم پژوهشی و آزمایشگاهی، لازمه آنهاست تا دانشجویان و استادان دانشگاه ها برای دستیابی به تازه‌های علمی حوزه های آموزشی و پژوهشی خود، فراسوی مرزها را هدف قرار ندهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003906

وب گردی

وب گردی