بحران یمن توصیف ناپذیر است

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد بحران در یمن فراتری از حدی است که بتوان آن را توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «استفان دوژاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به بحران یمن گفت: بحران انسانی یمن فراتر از توصیف است و ما در سازمان ملل خواستار توقف این وضعیت غیر انسانی هستیم.

وی اعلام کرد: شرایط انسانی در یمن بسیار بحرانی است زیرا غیرنظامیان در یمن از شرایطی همچون جنگ و محروم ماندن از شرایط زندگی ساده و کمبود کمک‌های بشردوستانه و کمبود مراکز درمانی به دلیل تخریب تاسیسات زیربنایی شهری و مدارس رنج می‌برند. بنابراین باید همه این شرایط بحرانی پایان پذیرد.

دوژاریک افزود‌:‌ «ماترین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن نیز در زمینه کاهش بحران در یمن تلاش می کند و در گفت و گوها شرکت می کند . این همان چیزی است که دبیر کل سازمان ملل نیز از آن حمایت می کند بنابراین ما همواره در حال تلاش برای ایجاد راه حل سیاسی در یمن هستیم.

در همین راستا، کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل روز گذشته (سه شنبه) در توئیتی اعلام کرد که در سه ماهه نخست سال جاری، کمک‌های اساسی را بین ۲۵۰ هزار آواره جنگ یمن توزیع کرده که این کمک‌ها شامل کالاهای اولیه زندگی مانند پتو ، فرش و لوازم آشپزخانه است.

کمیساریای عالی سازمان ملل توضیح داد که اغلب آوارگان یمنی از کمبود کالاهای اصلی و حیاتی زندگی رنج می‌برند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003909

وب گردی

وب گردی