عملکرد مثبت قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد در اسکان سیل‌زدگان و پخت غذا

فرماندار شهرستان شادگان در استان خوزستان، گفت: قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اسکان مردم سیل زده نیز نقش بسیار فعالی ایفا کرد؛ همچنین در خصوص پخت غذا نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند.

سعید حاجیان فرماندار شهرستان شادگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل زده شادگان اظهار کرد: حدود 10 روز پیش که شهرستان شادگان به شدت درگیر خسارات ناشی از سیلاب بود، چندین تن از دوستان ما در دانشگاه آزاد اسلامی برای کسب تکلیف درخصوص امدادرسانی در مناطق سیل زده به فرمانداری آمدند.

وی افزود: شرایط روستاهای شادگان در آن برهه زمانی به شدت بحرانی بود؛ لذا به حضور نهادهای نخبه‌‌پرور همانند دانشگاه آزاد اسلامی نیاز داشتیم که در منطقه حضور پیدا کنند به همین دلیل اعلام کردیم که برای امداد رسانی به مناطق سیل زده اعزام شوند.

حاجیان تصریح کرد: درهمین زمان بود که مسئولان دانشگاه آزاد اعلام کردند به دنبال ایجاد قرارگاهی فرعی تحت عنوان قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی هستند؛ ما برای این موضوع به دوستان دانشگاه آزادی چراغ سبز نشان دادیم و اعلام کردیم که تا اطلاع ثانوی واحد شادگان تعطیل باشد. البته تعطیلی این واحد با اجازه استاندار خوزستان صورت گرفت.

فرماندار شهرستان شادگان با اشاره به خدمات قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد در این منطقه اذعان داشت: نیروهای دانشگاه آزاد در زمانی که سیلاب به ورودی شهر شادگان رسیده بود، مشغول سنگربندی و ایجاد سیل بند در آن منطقه بودند تا از ورود آب به شهر جلوگیری کنند.

وی گفت: قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حوزه اسکان مردم سیل زده نقش بسیار فعالی را ایفا کرد هم چنین جهادگران دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص پخت غذا نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند.

حاجیان در پایان تاکید کرد: هیچ کدام از دستگاه های آموزشی شهرستان همانند دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه امدادرسانی به مردم سیل زده فعال نبود به طوری که حضور نیروهای جهادی این دانشگاه فشار حاصل از خسارات سیل بر مردم را کاهش داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003921

وب گردی

وب گردی