توسعه همکاری دوجانبه با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ  در صنعت نفت

وزیر نفت گفت: امسال قصد داریم همکاری دوجانبه با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را آغاز و از آنان حمایت کنیم تا این کسب و کار توسعه یابد. همکاری با دانشگاه‌ها هم مطابق سال‌های قبل ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی، گفت: امسال قصد داریم همکاری دوجانبه با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را آغاز و از آنان حمایت کنیم تا این کسب و کار توسعه یابد. همکاری با دانشگاه‌ها هم مطابق سال‌های قبل ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: تداوم صادرات نفت، تلاش برای تامین واحدهای پالایش و پتروشیمی، افزایش تولید گاز غنی، افزایش تولید گاز از میدان گاز پارس جنوبی، افزایش تولید محصولات پتروشیمی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت‌های سال ۹۸ است.
زنگنه گفت: تولید گاز غنی امسال از ۱۰۰۰ میلیارد مترمکعب عبور خواهد کرد و نیاز تمام صنایع تامین می شود. سال ۹۷ بدون هیچ مشکلی گاز واحدهای تامین شده است.

وی افزود: ظرفیت تولید واحد الفینی امسال برای نخستین بار کامل می‌شود. میزان تولید نهایی پتروشیمی ایران از ۲۷ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ می‌رسد و درآمد آن با قیمت ثابت نفت به ۳۶ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
زنگنه افزود: برنامه‌ریزی برای استفاده از منابع مالی و نقدینگی در اختیار مردم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بازار سرمایه را نیز در برنامه داریم.

وزیر نفت ادامه داد: امسال قصد داریم همکاری دوجانبه با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را هم آغاز و از آنان حمایت کنیم تا این کسب و کار توسعه یابد. همکاری با دانشگاه‌ها هم مطابق سال‌های قبل ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: اولویت بعدی ما، تداوم اجرای بسته‌های کاری طرح نگهداشت و افزایش تولید میادین نفتی است که تاکنون ١٠ قرارداد آن امضا شده است و با هدف رونق کسب و کار داخلی، این روند با جدیت ادامه می یابد.

زنگنه گفت: قراردادهای توسعه‌ای نیز که تاکنون برای میادین سپهر، جفیر، آبان، پایدارغرب، دالپری، پایدارشرق و چشمه خوش امضا شده و بازهم توسعه میادین را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: صفر کردن صادرات نفت گرچه آرزوی امریکایی‌هاست اما خیال واهی است. ما با هیچ کشوری در منطقه دشمنی نداریم وی ادامه داد: اما دو همسایه ما با بیانیه هایشان می‌خواهند با اتکا به بزرگنمایی ظرفیت مازاد خود به بازار اطمینان دهند که در نبود ایران اتفاقی نمی‌افتد اما هر صاحبنظر مستقلی می‌داند این ظرفیت‌های مازاد بزرگنمایی است. آنها حتی در بیان میزان ذخایرشان هم اغراق می‌کنند و تایید هیچ مرجع مستقلی را هم ندارند

زنگنه افزود: امروز دنیا به این سادگی‌ها که امریکا و محرکانش فکر می‌کنند نیست. بازار نفت را با بیانیه نمی‌توان کنترل کرد. شکنندگی بازار نفت با سخنرانی و کارهای نمایشی و ایجاد جو روانی مثبت جبران نمی‌شود

زنگنه گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکرده است. هرکس این استفاده را بکند باید تبعاتش را بپردازد.

وی ادامه داد: برخی‌ها با استفاده از نفت به عنوان سلاح علیه دو عضو اوپک انحاد اوپک را بر هم زده و مرگ آن را رقم می‌زنند و مسئولیت این کار با آنها است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه با حضور نمایندگان ۲۱ کشور و با برپایی ۱۰۴۷ غرفه به نمایندگی از شرکت‌های داخلی و ۱۰۶ غرفه به نمایندگی از شرکت‌های خارجی برگزار می‌شود.

در نمایشگاه امسال، نفت و صنایع بالادستی در سالن‌ ۸ و ۹، پالایش و صنایع پایین‌دستی در سالن ۴۱، پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در سالن ۱۴ و ۱۵، گاز و صنایع میان‌دستی در سالن ۳۸B، سازندگان تجهیزات صنعت نفت در سالن ۳۱، سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در سالن ۶، صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در سالن ۷ و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و سازندگان ۱۰ گروه کالایی در سالن ۲۷ مستقر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003929

وب گردی

وب گردی