حمله سگ به کودک ۵ ساله در بوئین‌زهرا

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی از پذیرش کودک پنج‌ ساله‌ای که توسط حمله سگ مصدوم شده بود خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی رسولی گفت: دو روز گذشته یک کودک پنج‌ساله در روستای عشرت‌آباد شهرستان بوئین‌زهرا به دلیل حمله و گازگرفتگی سگ از ناحیه سر، گردن و قفسه سینه دچار آسیب شدید شد.

رسولی با اشاره به اینکه در همان ابتدای ورود بیمار به این مرکز واکسن‌های لازم زده شده و اقدامات درمانی صورت گرفت، افزود: اکنون بیمار بی‌هوش بوده و با توجه به‌شدت جراحات در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و اقدامات لازم در حال انجام است.

به گزارش محمد فرحی مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین نیز اعلام کرد: آزمایش‌ هاری بر روی نمونه اخذ شده از سگی که به یک کودک در بوئین‌زهرا حمله کرده بود، در حال انجام است.

وی تشریح کرد: تشخیص قطعی بیماری هاری فقط پس از نمونه‌برداری از مخچه سگ مهاجم و انجام آزمایشات مربوطه بر روی آن امکان‌پذیر است؛ که در زمان وقوع این حادثه ناگوار، کارشناسان اداره دامپزشکی نمونه‌های مربوطه را از سگ مهاجم اخذ و برای آزمایشگاه مربوطه ارسال کرده‌اند و تا صبح امروز چهارشنبه مورخ 11 اردیبهشت‌ماه نتیجه آزمایش مبنی بر هار بودن سگ مشخص نشده است و در صورت تأیید و یا عدم‌تأیید بیماری هاری در سگ مهاجم مراتب در اسرع وقت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003951

وب گردی

وب گردی