مهم ترین ابزار تسلط بر منابع انسانی و جوامع، رسانه است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: امروز رسانه ها را می توان ابزار مهم تسلط بر منابع انسانی و سایر منابع جوامع دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه ای دانشجویی «نبا» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: رسانه به معنای مجموعه ای عظیم و دارای منبع، گیرنده و فرستنده است و امروزه نقش مهمی در شکل دهی شئون انسان ها دارد.

وی افزود: رسانه در گذشته ابزاری برای اطلاع رسانی بوده است اما در دوره نوین شاهد شکل گیری شبکه های اجتماعی هستیم که در شکل دادن به افکار عمومی نقش بسزایی دارد.

رستمی ادامه داد: امروز رسانه ها را می توان ابزار مهم تسلط بر منابع انسانی و سایر منابع جوامع دانست؛ به تعبیر مقام معظم رهبری امروز قدرت ابزار رسانه بیشتر از بمب رسانه ای است. اگر رسانه ای از کانون قدرت غرب و دولت های استعماری نشات بگیرد، یقینا در خدمت اهداف آن ها است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: جبهه دفاع از جغرافیای میهن در‌مقابله با رژیم صدام با تمامی سختی های موجود شکل گرفت؛ اما امروز به نقطه بازدارندگی در دفاع از کشور رسیده ایم و توانستیم تهدید های دشمن را به شکل مطلوبی دفع کنیم.

رستمی با اشاره به فضای امنیتی کشور در اوایل انقلاب اسلامی گفت: در جامعه ای که در اوایل انقلاب به راحتی مسئولان آن مورد حذف فیزیکی قرار می گرفتند، امروزه امنیت خوبی در آن جا شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: حال باید ببینیم که چقدر تهدیدات های رسانه ای را شناسایی کرده و در این حوزه چقدر موفق عمل کرده ایم. کشور ما برهه‌ای در مرحله انکار مسائل قرار داشت؛ آن زمانی که مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی صحبت کردند، عده ای دم از تبادل فرهنگی با دنیا می زدند و قائل به این مسئله نبودند اما زمان گذشت، فهمیدند مسئله تهاجم فرهنگی جدی است.

رستمی با بیان این که مقام معظم رهبری سلاح اصلی قدرت های استعمار گر را رسانه می داند، خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه شکل گیری یک همگرایی از نوع جدید و حرکت فرهنگ کشورها به سمت یک جریان فکری و یک هدف خاص در جهان است. باید ببینیم چه جریانی در کشور برای مقابله با این حرکت آماده شده است‌.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان کرد: امروز با یک جریان سهل اندیش در رسانه مواجه هستیم و به همین منظور باید به فکر صف‌آرایی دربرابر این جریان باشیم تا سنگر های خالی مانده در مقابله با آن ها پر شود. با کمال تاسف امروز مدیریت بخشی از جریان های معرفی آثار ارزشمند هنری و فرهنگی در دست جریان انقلابی نیست. به همین دلیل برگزاری چنین جشنواره هایی به تعبیر مقام معظم رهبری حرکتی آتش به اختیار بوده است‌.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی یادآور شد: ایشان درمورد فضای مجازی فرمودند که فضای مجازی دارای یک تهدید و دو فرصت است که باید تهدیدها را خنثی و تبدیل به فرصت برای دفاع از کشور کنیم؛ اما امروز افرادی بدون داشتن شایستگی های حداقلی دارای فرصت هایی می شوند که به راحتی سنت ها و باورهای مردم را مورد هجمه قرار می دهند.

رستمی تاکید کرد: امیدواریم جشنواره نبا طلیعه ای برای به میدان آمدن همه توان جریان انقلاب اسلامی باشد که موجب شکوفایی استعدادهای این جریان شود.

وی در پایان گفت: بچه های جهادی ثابت کرده اند که اگر به آن ها فرصت داده شود بهترین کارها را انجام می دهند که حضور آن ها در خدمت رسانی به مناطق سیل زده نمونه بارز آن بود؛ امروز کشورهای مدعی تا سال ها درگیر عوارض ناشی از بحران ها هستند. قطعا جبهه های جنگ نرم نیز قابل فتح است و جریان انقلابی می تواند در آن حضور پررنگ تری داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003952

وب گردی

وب گردی