لزوم برنامه‌ریزی حوزه و دانشگاه برای تربیت نیرو ی تراز انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام طاهری گفت: حوزه و دانشگاه برای تربیت نیرو و مدیران در تراز انقلاب اسلامی با توجه به بیانیه حضرت آقا و  رهنمودهایی که ارائه داده‌اند باید بیشتر کار و برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری درباره ابعاد شخصیتی آیت‌الله شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: دو تعبیر از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره شهید مطهری وجود دارد که بیانگر جایگاه این شهید در ویترین انقلاب اسلامی است.

وی در گفتگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حضرت امام خمینی(ره) درباره علامه شهید مطهری می‌فرمایند «آثار مکتوب شهید مطهری بدون استثنا مفید و آموزنده است» و مقام معظم رهبری در جایی بیان کردند «مبانی فکری شهید مطهری مبانی انقلاب اسلامی است» که این تعبیرات نشان‌دهنده جایگاه معلم‌ شهید مرتضی مطهری است.

تلاش بیشتر برای معرفی شهید مطهری به نسل جوان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه تلاش‌هایی برای معرفی شهید مطهری به نسل جوان و دانشگاهیان شده گفت: برای معرفی این شهید بزرگوار به نسل جوان باید تلاش بیشتری کرد و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید به‌دنبال تربیت نسلی باشند که اگر به جایگاه شهید مطهری نمی‌رسند در مسیر این شخصیت بزرگ حرکت کنند.

طاهری با بیان اینکه اکنون شخصیت‌های انگشت‌شماری مانند شهید مطهری در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها مشغول فعالیت‌ هستند، یادآور شد: در تربیت نیرو برای انقلاب اسلامی در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم.

حوزه و دانشگاه برای تربیت مدیران در تراز انقلاب برنامه‌ریزی کنند

وی افزود: در زمینه تربیت نیروهایی که در تراز انقلاب اسلامی باشند که بتوانند در قوای مختلف نقش داشته و آینده کشور را در مسئولیت‌های مختلف مدیریت کنند، سستی از خود نشان داده‌ و دچار ضعف هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان خاطر‌نشان کرد: حوزه و دانشگاه برای تربیت نیرو و مدیران در تراز انقلاب اسلامی با توجه به بیانیه حضرت آقا و رهنمودهایی که ارائه داده‌اند باید بیشتر کار و برنامه‌ریزی کنند.

طاهری اظهار کرد: چند سال پیش مقام معظم رهبری در سفر ۱۰ روزه‌ای که به شهر قم داشتند، درباره وظیفه حوزه برای تربیت نیروهای کارآمد سخنان عمیقی ایراد کردند، به نظر می‌رسد دانشگاه به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این حوزه مسئولیت‌هایی برای خود تعریف کرده است.

شکل‌گیری فضای جدید در حوزه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی

وی در پاسخ به این پرسش که در این چند ساله شخصیت‌های علمی و نامداری مانند شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید باهنر، علامه جعفری و شهید مطهری در حوزه و یا دانشگاه نداشته‌ایم، گفت: با فعالیت حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه به عنوان معاون علوم انسانی و هنر شاهد شکل‌گیری فضای جدید در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم انسانی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان افزود: امیدوارم با این تغییر و تحولات در حوزه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی و شکل‌گیری هم‌افزایی بین دانشگاه و حوزه و هیئت‌های اندیشه‌ورز، همفکری و برنامه‌ریزی جدی انجام شود تا شاهد نتایج ثمربخشی در آینده باشیم.

کد خبر: 1003986

وب گردی

وب گردی