لزوم شکل‌گیری حلقه دانشمندان در منطقه و جغرافیای علمی جدید

دکتر طهرانچی خطاب به دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شما به اینجا آمده اید تا جغرافیای علمی جدیدی شکل بگیرد و دانشگاه های کشورهای اسلامی باید در کنار یکدیگر بدرخشند و شرطش این است که حلقه دانشمندان منطقه شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه داشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رواق شیخ حر عاملی در حرم مطهر امام رضا (ع) و در جمع دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: قرآن، زبانی بود که زبانش در کوتاه ترین زمان ممکن به زبان علمی تبدیل شد و هر وقت می خواستند حرف از علم بزنند باید به قرآن مراجعه می‌کردند.

وی تصریح کرد: ملتی که گذشته خود را فراموش کند، آینده ای نخواهد داشت. فردای هر ملتی در امتداد دیروزش قرار دارد. بسیاری از علمای گذشته مربوط به سرزمینی بودند که امروزه ایران، افغانستان و عراق می نامیم.

وی افزود: البته تقسیم بندی ها مربوط به صد سال اخیر است ولی این مردمان، فردای روشنی دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در سند چشم‌اندازی که انگلستان در سال ۲۰۱۰ نوشته شده، هدف گذاری کرده اند آهن ربای علمی دنیا باشند و البته اگر فردی خواست به سرزمین خودش برگردد، به او چیزی نمی دهند.

طهرانچی تصریح کرد: دنیای امروز، دنیای همکاری نیست بلکه دنیای رقابت است ولی ما رهبر بزرگی داریم که می گوید باید پیشرفت های علمی ایران را متعلق به منطقه دانست.

وی خطاب به دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: شما به اینجا آمده اید تا جغرافیای علمی جدیدی شکل بگیرد. دانشگاه های کشورهای اسلامی باید در کنار یکدیگر بدرخشند و شرطش این است که حلقه دانشمندان منطقه شکل بگیرد.

کد خبر: 1003989

وب گردی

وب گردی