دانشجوی غیر ایرانی را قلک نمی بینم / تحصیل بیش از 11 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد

شیخ عطار گفت: نمی خواهیم دانشجوی غیرایرانی را قلّک ببینیم بلکه می خواهیم مبنای شکوفایی تمدن اسلامی را پایه گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا شیخ عطار، معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در حرم مطهر رضوی با تبریک روز معلم اظهار کرد: به همه تبریک می گویم که امام رضا (ع) دعوت‌شان کرده است چون برای پابوسی امام رضا، اراده امام و اراده الهی لازم است.

وی ادامه داد: آنچه ما به عنوان جذب دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد پیش گرفته ایم، با تمام دانشگاه های کشور متفاوت است.

شیخ عطار تصریح کرد: اگر بخواهم صراحتا عرض کنم، ما نمی خواهیم دانشجوی غیرایرانی را قلّک ببینیم بلکه می خواهیم مبنای شکوفایی تمدن اسلامی را پایه گذاری کنیم.

شیخ عطار تاکید کرد: مصوب کردیم شهریه دانشجوی غیرایرانی با دانشجوی ایرانی برابر و دارای ضریب یک باشد. ما می خواهیم با یکدیگر رفیق بوده و رابطه عاطفی داشته باشیم و دیگر بحث دانشجوی ایرانی و غیرایرانی مطرح نباشد.

شیخ عطار تصریح کرد: دانشجویان هم باید بیشتر درگیر چنین برنامه هایی باشند و تشکل هایی را برای ارتباط و مشارکت بیشتر شکل دهند.

وی افزود: دانشجو نه فقط برای کار کنسولی و ویزا نباید به مدیر گروه خود مراجعه کند بلکه در سیاست های جدید مایلیم دانشجو تمام مشکلات خود را با مدیر گروهش در میان بگذارد و حتی ایده بدهد.

شیخ عطار در ادامه گفت: امیدواریم روابط ما بعد از دوران فارغ التحصیلی به صورت سازمان یافته با دانشجویان غیر ایرانی ادامه پیدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در ایران تحصیل می کنند که ۱۱ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند و امیدواریم در پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ این تعداد را به دو برابر برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003994

وب گردی

وب گردی