دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تمسّک به قرآن پیشتاز است

پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، در مراسم اختتامیه این مسابقات قرائت شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، در مراسم اختتامیه این مسابقات که در واحد شوشتر برگزار شد، توسط حجت الاسلام عباسعلی رستمی سرپرست فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد.

متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا ﴿اسراء، ۹﴾

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‏اند

خدای سبحان را سپاس که آخرین پیام‏‌آور وحی حضرت محمّد مصطفی صلّی‌الله علیه و آله و سلّم را همراه با کلام نورانی خویش برانگیخت تا پیروان دین مقدس اسلام در پرتو این معجزه جاوید راه‏‌های بهتر زیستن را فرا گیرند. کتابی که قاطع و روشن، هدایتگر و هستی‌بخش، صادق‏ترین گفتارها و رساترین موعظه‏‌هاست.

قرآن‏ کریم سرچشمه پیدایش و سرمایه پرورش بزرگ‌ترین و پاک‌ترین روح‏‌ها، بلندترین همت‏‌ها، استوارترین اراده‏‌ها، عالی‌‏ترین و نغزترین ادبیات و دل‌انگیزترین هنرها در عرصه‏‌های گوناگون حیات فکری، فرهنگی، علمی و اجتماعی بشریت است. از صورت و لفظ گرفته تا بطن و معنای این کتاب، همه و همه زمینه‌ساز تجلی دل‌انگیزترین آفرینش‏‌های بشری تا به امروز بوده و صاحب این کلام اعجازی چه حکیمانه، پیامبری را که به خلق عظیم و نیکویی رفتار شهره است، برای تبلیغ معارف آن برگزید و او نیز اهل بیت علیهم‌السلام را به عنوان مبیّن و همراه همیشگی این کتاب آسمانی معرفی کرد تا به تفسیر و تعلیم آن کتاب بپردازند و امت اسلامی را به طاعت و بندگی خداوند سبحان رهنمون شوند.

بی‌تردید تکیه بر این دو یادگار عظیم مایه و دلیل راه‏یابی و سعادت است؛ به ویژه در این فضای مه‏‌آلود مادیات در جهان معاصر، شایسته است با حرکت در دریای بیکران نورانیّت قرآن، از تاریکی به روشنی نقل مکان کرده و نردبان عروج را به سمت آسمانی شدن طی نماید. البته در مراتب وصل به دریای ژرف معنویت، انس با قرآن کریم از مسیر قرائت، حفظ، تجوید، ترتیل، ترجمه، تفسیر و تدبّر و تفکّر می‌‏گذرد. این تلاش‌‏های ارزشمند از تلاوت و تجوید گرفته تا ترجمه و تدبّر و تفسیر، مقدمه‏‌ای‏ است برای عمل به قرآن و همان اکسیر حیات‏‌بخش به انسان که سخت به آن محتاج است.

چه بسا جوامعی هستند که قرآن را با صوت خوش می‏‌خوانند، اما در عمل، خلاف آن سیر کرده و دچار انحراف و گرفتاری شده‏‌اند، به طوری‏ که رنج دوستان و بهره دشمنان را فراهم می‌‏آورند در حالی که تمسک به آموزه‌‏های این کتاب آسمانی باید راه ورود به حیات طیّبه و محور وحدت مسلمانان جهان باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر است که در راستای اندیشه‏‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی) در حوزه تمسّک به قرآن، پیشتاز بوده و توجه به آموزش قرآن کریم و گسترش معارف بلند این کتاب آسمانی در میان دانشگاهیان را در سرلوحه برنامه‏‌های خود قرار داده و به لطف الهی موفقیت‏‌های چشمگیری در این زمینه کسب کرده که برگزاری مسابقات سراسری کارکنان خدوم دانشگاه نیز در همین راستا قابل تعریف است.

از تلاش‌‏های خالصانه همه شرکت‌‏کنندگان، برگزیدگان و حاضران در این مراسم، همکاران محترم حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی به ویژه در بخش قرآن و عترت و همچنین همکاران محترم استان خوزستان به‌‏خصوص مسئولان و کارکنان واحد شوشتر برای برگزاری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان سپاسگزارم.

توفیق روزافزون همگان را از درگاه خداوند منّان خواستارم.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

اردیبهشت 98»

کد خبر: 1004004

وب گردی

وب گردی