عبور «خدای شر» از نزدیکی زمین

یک سیارک 340 متری 10 سال بعد یعنی در تاریخ 13 آوریل 2029، از 31 هزار کیلومتری زمین عبور خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت «Space.com»، « ریچارد بنزل » از دانشکده تکنولوژی دانشگاه ماساچوست آمریکا اعلام کرد، سیارک «آپوفیس» در تاریخ 13 آوریل 2029 از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد.

« بنزل » در کنفرانس دفاع فضایی گفت:« عبور چنین سیارک بزرگی و آن هم با این فاصله نزدیک از زمین هر هزار سال یک بار اتفاق می افتد. باید قدر این فرصت را بدانیم و از آن نهایت استفاده را ببریم.»

آیا احتمال برخورد سیارک به زمین وجود دارد؟

« بنزل » احتمال برخورد این سیارک به زمین را بسیار کم اعلام کرد ولی خواستار اتخاذ تدابیر حفاظتی بدلیل عبور سیارک از نزدیکی مدار زمین شد.

انتظار می رود سیارک مماس با خط استوا از روی اقیانوس هند عبور کرده و پس از طی غرب به شرق قاره آفریقا با گذشتن از روی اقیانوس اطلس و ایالات متحده آمریکا و بعد از آن اقیانوس آرام از مدار زمین خارج شود.

همچنین اعلام شده است که 2 میلیارد انسانی که در مسیر عبور این سیارک زندگی می کنند می توانند با چشمان غیر مسلح، آنرا ببینند.

این سیارک به نام «خدای شر» که در مصر باستان «آپوفیس» نامگذاری شده است، در سال 2004 در رصدخانه «کیت پیک» در آریزونا، ایالات متحده آمریکا کشف شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004008

وب گردی

وب گردی