جهانیان از یمن تنها جنگش را شناخته‌اند

نماینده مقاومت ملی و غرفه یمن در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: نام یمن با جنگ عجین شده است و بسیاری از مردم از تاریخ، آداب و رسوم و مکان های دیدنی این کشور اطلاع ندارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یمنی ها با وجود جنگی 5 ساله که مزدوران سعودی به آن ها تحمیل کرده اند در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران حاضر شدند.

« عثمان الحکیمی » نماینده مقاومت ملی یمن، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه و فناوری ایسکانیوز گفت که هدف یمن در این نمایشگاه نشان دادن مکان های تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و کتاب هاست؛ زیرا شاید بسیاری از مردم فقط در مورد جنگ از یمن اطلاعات داشته باشند اما این کشور با قدمت و پر از آثار تاریخی و آداب و رسوم غنی است.

این دانشجوی یمنی در ادامه افزود: متاسفانه مرزهای کشور ما بسته است و امکان انتقال کتاب از داخل یمن وجود نداشت به همین دلیل رفت و آمد برای ما بسیار سخت شده است، از طرفی علاقه داشتیم تا در این نمایشگاه نیز شرکت کنیم به همین دلیل بیشتر کتاب هایی که اینجا هستند را در ایران به چاپ رسانده ایم و سفارت هم در تهیه کتاب ها بسیار همکاری کرد.

الحکیمی در ادامه اعلام کرد که اکثر کتاب ها از وزارت گردشگری آورده شدند و موضوع آن ها بیشتر مکان های تاریخی، آداب و رسوم، فرهنگ مردم و معرفی جزیره‌های یمن است.

نماینده یمن افزود: استقبال از این غرفه و بخصوص تصاویر دیدنی، تاریخ و لباس های سنتی زیاد بوده است.

نماینده جوانان مقاومت گفت: با وجود جنگ، زندگی در یمن جریان دارد. دانشگاه‌ها تعطیل نشده اند و ما در همه زمینه ها از جمله کشاورزی در حال فعالیت هستیم. ما منتظر نیستیم که جنگ تمام شود و بعد کشورمان را بسازیم بلکه از الان داریم خود را آماده می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004009

وب گردی

وب گردی