دانشگاه آزاد اسلامی نهادی است که رویکرد یکپارچه به تعلیم و تربیت دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی با گرامیداشت یاد استاد شهید مطهری، روز معلم را به معلمان گرانقدر و به ویژه معلمان مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم را به معلمان گرانقدر، دلسوز و زحمت‏کش و به ویژه معلمان مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

متن پیام دکتر طهرانچی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‏ اند

دوازدهم اردیبهشت سالروز گرامیداشت دانشمند وارسته شهید استاد مرتضی مطهری است، شخصیتی که در راه حق، تعمیق معارف و تربیت اسلامی و تهذیب نفس به شهادت رسید تا این روز به نماد خودباوری در عرصه آموزش و پرورش ماندگار بماند.

مسلماً روز معلم فرصت مغتنم و مناسبی است تا با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به بازخوانی خصائص و اندیشه‏ های آن دانشمند وارسته پرداخته و از مقام شامخ معلمان تجلیل نمائیم.

معلمان نماد و محور تعلیم و تربیت در هر جامعه ای هستند که ثمره تلاش و زحمات آنان عامل مؤثری در رشد و توسعه علمی و فرهنگی به شمار می آید و بی‏ تردید تقویت چنین جایگاهی در جامعه ضامن ثبات علمی، فرهنگی و هویتی خواهد بود.

بی‏ تردید تبلور چنین رویکردی را می توان در بیانیه «گام دوم انقلاب» به دست آورد، یعنی تعمیق آموزه های اخلاقی که می تواند رابطه مستقیمی با دانش و علم داشته باشد. علمی که درون آن اخلاق و معنویت جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، این همان نکته ای است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و تقویت چنین ظرفیتی در مدرسه با توفیقات بسیاری همراه خواهد بود.

جامعه‏ ای با صلابت و پویاست که نیروی انسانی توانمند در اختیار داشته باشد و شرط تحقق چنین خواسته ای توجه به محیط های آموزشی و تربیتی است. آثار به جا مانده از شهید مطهری و رویکرد این عالم فقید نیز گویای این باور است که پرورش معلمانی دلسوز و فرهیخته عامل موفقیت جامعه است.

خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی تنها نهادی است که رویکردی یکپارچه به تعلیم و تربیت دارد و فعالیت مدارس سما در این دانشگاه گویای این موضوع است که با حمایت های مردمی، نظام آموزشی هدفمند و تحول‏ خواهی را ایجاد کرده که می‏ تواند با تغییر الگوی تعلیم و تربیتی دانش آموزان و دانشجویان، زمینه کشف استعدادها و شکوفایی توانایی‏ ها را ایجاد کند.

یقیاً با طراحی یک الگوی آموزشی که به آموزه های اخلاقی، دینی، فرهنگی، علمی و مهارتی توجه دارد، می توان به نکات اساسی «بیانیه گام دوم انقلاب» دست پیدا کرد. مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مدارس آموزشی و مهارتی نامگذاری شده‏ اند تا تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحقق یابد.

اینجانب با گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و بزرگداشت مقام شامخ معلم، این روز را به همه معلمان گرانقدر، دلسوز و زحمت‏کش و به ویژه معلمان مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت می‏ گویم و برای تمامی عزیزان آرزوی توفیق و شادکامی را در پناه توجهات خداوند منان مسئلت دارم.

کد خبر: 1004012

وب گردی

وب گردی