کرامت های انسانی در سایه اندیشیدن شکل می گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: سوختن و ساختن نقش اصلی معلم و استاد بوده و اندیشه ها را می سازد هم چنین کرامت انسانی با اندیشیدن شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، دکتر اسحاق رسولی در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد که در واحد اردبیل برگزار شد، گفت: این سوختن های استادان است که اندیشه ها را می سازد و همه کرامت های انسانی در سایه اندیشه ها شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه دچار چالش های مختلفی است و برای سپری کردن و غلبه بر چالش ها به لبخند و کنار هم بودن نیاز داریم.

رسولی تعالی معنوی، مسئله گرایی و نوآوری را از رویکرد های جدید دانشگاه معرفی کرد و افزود: آموزش ارکان اصلی دانشگاه است و تغییر در نیازهای آموزشی گذشته و حال اتفاق افتاده است و ما باید ارزش های جدیدی را برای دانشگاه خلق کنیم تا در جامعه حضور پررنگ تری داشته باشیم.

در ادامه مهرانی یکی از اعضای پیشکسوت هیات علمی نیز به شرایط بحرانی جهان از لحاظ فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: اساتید در دانشگاه با یک نسل جدید دانشجو مواجه است که وظیفه استاد را سخت تر می کند.

خیراله مهرانی گفت: محققان چهار مرحله را برای نسل های امروزی در نظر گرفتند که شامل مرحله تفکر و اندیشه، مرحله عشق و ایمان، مرحله تلاش و کوشش و مرحله شهامت و شجاعت است.

وی عدالت محوری و روح بی آلایش را از ویژگی های جوان دانشجو برشمرد و افزود: فناوری های نوین و امروزی و سیطره مکاتب مادی باعث شده که نسل جدید دانشجو با چالش هویتی روبرو شود و استادان که کار تربیتی دانشجویان را بعهده دارند باید دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

تجلیل از اساتید، اجرای موسیقی سنتی و صرف شام از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بود.

کد خبر: 1004018

وب گردی

وب گردی