رفع نیازهای کشور، هدف اصلی استادان دانشگاه  قرارگیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: اگر هدف‌گیری استادان به سمت رفع نیازهای کشور باشد سبب می‌شود تا علمی که در دانشگاه‌ها تولید می‌شود کشور را از وابستگی دور کرده و منجر به رونق تولید و توسعه ایران خواهد شد.

محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم و انتخاب استاد نمونه در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر، ۳۵ واحد دانشگاهی در سطح استان فارس داریم که همه این واحدها استادان نمونه خود را انتخاب کردند.

وی افزود: در تاریخ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه گردهمایی با حضور معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد و استادان معارف برگزار کردیم که در روز معلم از استادان برتر این حوزه هم تقدیر به عمل آمد.

کاوه پیشقدم درباره شاخصه‌های انتخاب استاد نمونه در دانشگاه آزاد استان فارس یادآور شد: مهم ترین شاخص‌های ما در انتخاب استاد نمونه دستاوردهای علمی و پژوهشی، نحوه تدریس، میزان محبوبیت در میان دانشجویان است. در مجموع ۵ استاد نمونه در سطح استان انتخاب شدند که به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد معرفی شدند.

رئیس دانشگاه آزاد استان فارس خاطر نشان کرد: انتخاب استاد نمونه در هریک از واحدهای دانشگاهی استان فارس توسط هیاتی متشکل از رئیس واحد، معاونت علمی و پژوهشی با توجه به بخشنامه کلی سازمان مرکزی در این راستا انجام می‌‍‌شود.

کاوه پیشقدم تاکید کرد: اگر هدف‌گیری استادان به سمت رفع نیازهای کشور باشد سبب می‌شود تا علمی که در دانشگاه‌ها تولید می‌شود کشور را از وابستگی دور کرده و منجر به رونق تولید و توسعه ایران خواهد شد. اما اگر اینگونه نباشد در آن زمان دانشگاه یک مکان تشریفاتی می‌شود که هیچ دغدغه‌ای برای رفع مشکلات کشور ندارد. در این وضعیت، مجبور می‌شویم نیازهای خود را از خارج تامین کنیم و همین امر، نیاز وابستگی کشور به بیگانگان را رقم می‌زند.

وی درباره نقش استادان دانشگاه در انتقال ارزش‌‌های انقلاب و تقویت روحیه خودباوری میان دانشجویان در جهت توسعه کشور متذکر شد: استادان دانشگاه، نقشی تعیین کننده در تربیت نسلی آینده‌ساز برای فردای ایران دارند و دانشگاه‌های ما به استادان انقلابی احتیاج دارند که عملگرا و دلسوز وطن باشند و در جهت حل مسائل کشور گام بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004027

وب گردی

وب گردی