گرانی کاغذ معضل اصلی  ناشران کتاب های کمک درسی و آموزشی

سی و دومین نمایشگاه کتاب در حالی به پایان رسید که اکثر ناشران از گرانی کاغذ و کم شدن فروش کتاب ناراضی بودند.

به گزارش خبرنگار علم وفناوری ایسکانیوز، سی و دومین نمایشگاه کتاب با معضلی به نام افزایش قیمت کاغذ روبرو بود که باعث کاهش فروش کتاب ها و نارضایتی شده است که ناشران کتاب های کمک درسی و آموزشی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

عسگری مسئول غرفه «معین» ناشر منابع کارشناسی ارشد و دکتری گفت: به خاطر بالا رفتن قیمت کاغذ و شرایط اقتصادی تعداد فروش نسبت به پارسال کمتر شده است. از طرفی بخاطر اینکه ما کاغذ را به صورت آزاد تامین می کنیم ۱۰الی ۱۵درصد قیمت کتاب های این انتشارت افزایش داشته است، ولی کتاب های سال گذشته با همان قیمت به فروش می رسد و افزایش نداشته است.

وی اعلام کرد: بیشترین متقاضی کتاب ها در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی هستند. با توجه به اینکه مراجعه کنندگان زیادند ولی با توجه به این مشکلات خرید خیلی کم است.

سجادی مسئول غرفه مدرسان شریف نیز در گفتگو با ایسکانیوز گفت: نسبت به سال گذشته فروش خیلی پایین بوده و این مسئله فقط به گرانی کاغذ برنمیگرد، بلکه بودجه خرید کتاب مردم کاهش چشمگیری داشته و وضعیت اقتصادی بد مهم ترین عامل است.

امیری فلاح مدیر غرفه ماهان نیز قیمت کاغذ را عاملی برای کاهش خرید کتاب می داند و تاکید کرد: همانگونه قیمت کاغذ بالا رفته است ما نیز سعی کردهایم به گونه ای عمل کنیم ک علاوه بر نداشتن سود، ضرر هم نداشته باشیم و حتی در بعضی از محصولات ضرر هم می کنیم چون مجبوریم بسته های آموزشی خود را تکمیل کنیم. ما در طول سال یکبار افزایش قیمت دادیم و آن هم ۱۸درصد بوده است.

وی معتقد است است به واسطه گرانی کاغذ و شرایط بد اقتصادی کتاب و آموزش از سبد مردم حذف شده است.

امیری فلاح با اشاره به وضعیت برگزاری سی و دومین نمایشگاه کتاب ابراز داشت: وضعیت غرفه ها و برق در نمایشگاه امسال خوب نبوده و در روزهای که سرد بود تمهیداتی برای گرمایش سالن ها در نظر گرفته نشده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004028

وب گردی

وب گردی