آئین تجلیل از مقام والای استاد در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

آئین تجلیل از مقام والای استاد با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، آئین تجلیل از مقام والای استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد عصر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا منظری توکلی معاون آموزش های عمومی و مهارتی، دکتر بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، دکتر علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، دکتر سعید آزادیان دستیار ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید و مدیران واحد مشهد برگزار شد.

راه اندازی مدرسه عالی مهارت بازار سرمایه در مشهد

در این مراسم دکتر سروری مجد با تبریک روز معلم گفت: 12 اردیبهشت سالروز شهادت دکتر مطهری و روز معلم فرصت مغتنمی برای تجلیل از زحمات معلمان و اعضای هیأت علمی دانشگاه است که امروز توفیق داشتیم در دو مراسم با حضور دکتر طهرانچی از مقام معلمان مدارس سما و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت و مهارت آموزی، اظهار داشت: اشتغال فرزندان یکی از دغدغه های خانواده هاست، براین اساس تأسیس مدارس عالی مهارت در کنار آموزش های آکادمیک در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است. چرا که اکنون بسیاری از جوانان پس از فارغ التحصیلی به دلیل نداشتن تجربه کاری با مشکل اشتغال مواجه هستند.

وی ادامه داد: مدارس عالی مهارت یکی از کارهای ابتکاری دانشگاه آزاد اسلامی است که می تواند در کنار آموزش های آکادمیک تخصص و مهارت نیز به دانشجویان بیاموزد. براین اساس مدرسه عالی مهارت بازار سرمایه پس از ماه مبارک رمضان در مشهد راه اندازی می شود.

دکتر سروری مجد افزود: فعالیت های این مدرسه عالی مهارت زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد خواهد بود و دانشجویان رشته های حقوق، مدیریت مالی، حسابداری، اقتصاد و رشته های مرتبط با بازار سرمایه می توانند در این مدرسه پذیرش شوند و در محیط کارگاهی آموزش ببینند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دومین مدرسه عالی مهارت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز با محوریت حقوق و امور قضایی که یک شعبه آن هم در تهران راه اندازی شده است، بزودی ایجاد خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی دانشمندان برجسته ای را در خود جای داده است

در ادامه این نشست دکتر فاطمه فراش بام‌حرم به نمایندگی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موانع موجود در حوزه پژوهش گفت: تحقیق و پژوهش، استفاده از اطلاعات و تولید اطلاعات است و فرایند تجاری سازی شامل مراحل کشف، توسعه، معرفی به بازار و تجاری سازی می شود که مشکل اصلی پژوهشگران دانشگاهی در مرحله معرفی به بازار است.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد محصولی را به بازار معرفی کند، باید شناخت دقیقی از محصولات بازار داشته باشد. اما اعضای هیأت علمی و پژوهشگران به دلیل فعالیت های آکادمیک آشنایی زیادی از بازار ندارند و به همین دلیل محصولات آنها در این مرحله متوقف می شود.

دکتر بام‌حرم ادامه داد: علاوه بر این چالش استانداردسازی محصول هم پروسه زمانبر و پیچیده‌ای دارد که مانع از تجاری سازی محصولات پژوهشی می‌شود. برای اخذ گواهینامه (certificate) باید شرکت ثبت شده داشته باشیم که بیشتر اساتید و پژوهشگران فقط در حوزه مطالعاتی خودشان فعالیت دارند و شرکت ثبت شده ندارند. به همین دلیل برای تجاری سازی محصولشان به مشکل می خورند که درخواست ما این است دانشگاه آزاد اسلامی تدابیری بیاندیشد تا این خلاء پژوهشگران را پر کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش در مرحله خوبی قرار دارد و دانشمندان برجسته ای را در خود جای داده است، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به نامگذاری امسال به نام سال رونق ملی با کمک دکتر طهرانچی بتوانیم گام مثبتی در حوزه تولید و تجاری سازی محصول برداریم و افتخار دیگری برای دانشگاه آزاد اسلامی کسب کنیم.

دکتر اشرف زاده عضو هیأت علمی گروه ادبیات و زبان فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد هم در ادامه این مراسم درباره شخصیت و جایگاه معلمی و استادی مطالبی بیان کرد.

در پایان این مراسم هم از 10 نفر از اساتید برگزیده و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل شد.

اسامی اساتید برگزیده به شرح زیر است:

دکتر ابوالقاسم داودنیا، گروه شیمی

دکتر مجید میرصدرایی، گروه علوم پزشکی

دکتر محسن طبسی، گروه معماری

دکتر سعید بلوچیان، گروه برق

دکتر رجب زاده، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث

دکتر مهرداد جلالی، گروه کامپیوتر

دکتر علی باقرزاده، گروه کشاورزی

دکتر محمود قربانی، گروه مدیریت آموزشی

دکتر طاهره ختمی نجفی، گروه مامایی

دکتر ساناز سعیدی مفرد، گروه معماری

کد خبر: 1004044

وب گردی

وب گردی