نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران منجر به جریان سازی در جامعه می شود

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: پنج هزار صفحه سند در باره پیشینه تربیت معلم و فراز و فرودهای آن تهیه شده که در اختیار همکاران قرار دارد تا درباره دلایل شکل گیری تربیت معلم، تاریخ و فلسفه آن تامل کرده و از نتایج آن استفاده کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، علی باقر طاهری نیا، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان و نایب رئیس ستاد عالی نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران، صبح امروز جمعه 13 اردیبهشت 98 در ابتدای این همایش با اشاره به شهید مطهری به عنوان نماد اندیشه جاری معلمی در میان نسل های انقلاب، اظهار کرد: امروز در خدمت قشر شریفی از جامعه یعنی معلمان هستیم، خرداد 97 پس از حضور تاریخی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان انجام این همایش کلید خورد و با همکاری کسانیکه ایده ناب برگزاری نکوداشت را مطرح کردند کار را از نیمه دوم سال 97 شروع کردیم. آنچه در آن نشست ها و جلسات پیاپی مطرح می شد کلید واژه های زیبایی است؛ از جمله اینکه نکوداشت باعث هویت سازی و جریان سازی در جامعه شود و خوشبختانه چنین چیزی محقق شد.

وی با اشاره به گزارش کمیته های برگزاری و هدف از این همایش، تصریح کرد: با این اقدامات، هویت دانشگاه فرهنگیان شکل گرفت و فردا هم از تولید محتواها رونمایی خواهد شد، بدون تردید کسانیکه در این زمینه نقش داشتند خدمت بزرگی را به آموزش و پرورش ارائه دادند.

نایب رئیس ستاد عالی نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران، بیان کرد: این مراسم خدمت ماندگار و بی بدیلی به دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش کشور است.

طاهری نیا با اشاره به برگزاری صد سالگی تربیت معلم قبل در سی و یک استان کشور خاطر نشان کرد: در این سی و یک مراسم از قریب به پانصد پیشکسوت قدردانی شد و کاش اشک شوق این پیشکسوتان را می دیدید که بعد از پنجاه سال از آنان یادی شده بود.

وی با بیان اینکه تولید هزار رکورد خبری، یکی از کارهای بزرگ در سراسر کشور بود، افزود: امروز نیز مراسم ملی یکصد سالگی تربیت معلم را برگزار می کنیم و مفتخریم که در خدمت شما هستیم.

معاون پژوهشی و فناوری تأکید کرد: امروز به صورت نمادین موزه مفاخر را افتتاح می کنیم و این موزه به معنای هویت تربیت معلم است و تاثیر ماندگاری دارد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های روز دوم نکوداشت، اظهار کرد: فردا 14 اردیبهشت نیز میزبان ریاست محترم جمهور در سالن اجلاس سران هستیم. در این روز از شش عنوان کتاب و از تمبر یادبود یکصد سالگی تربیت معلم رونمایی می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه البته اگر نکوداشت تمام شود، تازه کار ما آغاز خواهد شد. افزود: پنج هزار صفحه سند در باره پیشینه تربیت معلم و فراز و فرودهای آن تهیه شده که در اختیار همکاران قرار دارد تا درباره دلایل شکل گیری تربیت معلم، تاریخ و فلسفه آن تامل کرده و از نتایج آن استفاده کنند.

طاهری نیا یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان، با افتخار هفتمین دانشگاه کشور است که صاحب موزه می شود، همکاران ما بسیار تلاش کردند تا این اسناد را گردآوری کنند و به لطف خدای متعال قبل از آنکه این اسناد از بین برود، مدون شد و تقدیم آیندگان می شود.

نایب رئیس ستاد عالی نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران در ادامه با اشاره به رونمایی از تاریخ 31 جلدی تربیت معلم، بیان کرد: همچنین فردا از جلد اول مجموعه اسناد پنج جلدی تربیت معلم رونمایی می شود. همکاران ما در کمیته فرهنگی باید کار مهمی را انجام دهند و آن هم هزار و دویست پند از هزار و دویست شهید معلم است.

وی ادامه داد: اقدام دیگر ما مطالعه وضعیت تربیت معلم در چهارده کشور بود اما متوجه شدیم که کار مدون چندانی صورت نگرفته است اما امروز هرکس بخواهد در مورد تربیت معلم در ایران جست و جو کند با مطالب مدون زیادی رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004060

وب گردی

وب گردی