معلمی، رسالتی در راستای انسان‌سازی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری گفت: رسالت خطیر آموزش در تربیت انسان‌های خلاق، فکور، دیندار و پایبند به ارزش‌های الهی بی‌گمان دستاورد تلاش معلمان و استادان بزرگ و خدمتگزارانی است که با تمام همت و اعتقاد خود در این راستا فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و مقام استاد، روز گذشته هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان با حضور در کلاس‌های درس و اهدای شاخه گل از استادان این دانشگاه تجلیل کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه در دین مبین اسلام معلم از جایگاه بسیار والایی برخوردار است به‌طوری که خداوند خود را معلم معرفی می‌کند، اظهار کرد: کسانی که عمر خود را در مسیر اسلام و بندگی برای خدا و تعلیم و تربیت صرف کرده‌اند، پیشوای عادلی که برای تقویت تقوا و آگاهی‌دادن به مردم جامعه کارهای بسیار تأثیرگذاری انجام می‌دهد و معلم خیری که جامعه را در رسیدن به کمال و پیشرفت یاری می‌دهد، افرادی هستند که احترام به آنان از طرف' مردم واجب است.

حمیدرضا خدایی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری و بیان اینکه باید همواره در زندگی معلم بمانیم، گفت: رسالت خطیر آموزش در تربیت انسان‌های خلاق، فکور، دیندار و پایبند به ارزش‌های الهی بی‌گمان دستاورد تلاش معلمان و استادان بزرگ و خدمتگزارانی است که با تمام همت و اعتقاد خود در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم در جهان و منطقه حرف نخست را بزنیم، باید در مسیر دانش و علم‌آموزی حرکت کنیم، بیان کرد: جامعه‌ای که محور آن بر عنصر علم، کار و دین باشد، با عقب‌افتادگی، وابستگی و سرسپردگی هیچ اُنسی نخواهد داشت.

خدایی در پایان یاد‌آور شد: معلمی تنها یک شغل و حرفه نیست بلکه رسالتی بزرگ است که در راستای انسان‌سازی معنا می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004071

وب گردی

وب گردی