تقویت روحیه خودباوری در دانشجویان، مهم‌ترین وظیفه استادان دانشگاه است

مدیر گروه مهندسی برق-الکترونیک و مخابرات دانشگاه آزاد تهران غرب، گفت: استادان دانشگاه نقشی تعیین کننده در انتقال صحیح علوم مختلف و ارزش‌های انقلاب به نسل جوان دارند که تقویت روحیه خودباوری در میان دانشجویان مهم‌ترین وظیفه این قشر انسان‌‌ساز جامعه است.

امیر امینی مدیر گروه مهندسی برق_الکترونیک و مخابرات دانشگاه آزاد تهران غرب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی ورود به دانشگاه و دلایل انتخاب خود به عنوان استاد نمونه در سال 97، گفت: سال 1378 در دانشگاه دولتی گیلان در رشته مهندسی برق_الکترونیک پذیرفته شدم و مقاطع ارشد و دکتری را در دانشگاه خواجه نصیر گذراندم. بعد از فراغت از تحصیل در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد به تدریس پرداختم. در حال حاضر در واحد تهران غرب مشغول به تدریس هستم.

وی افزود: طی بیش از 13 سال تدریس در دانشگاه همیشه سعی کردم ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای با دانشجویان برقرار کنم. 15 مقاله ISI و مقالاتی که درجه Q1 دارند را در پرونده علمی خود دارم. در دوران تدریس همیشه سعی کردم دروسی که به دانشجویان ارائه می‌کنم بر مبنای علم روز باشد و به طور مداوم آخرین دستاوردهای تخصصی رشته برق را برای تدریس در کلاس چک می‌‌کردم.

مدیر گروه مهندسی برق-الکترونیک و مخابرات دانشگاه آزاد تهران غرب در ادامه خاطر نشان کرد: یک آزمایشگاه سنسور در واحد تهران غرب راه‌اندازی کردیم که 15 دانشجوی ارشد و 5 دانشجوی دکتری در آن مشغول به کارند و کارمان به صورت آزمایشگاهی و ساخت است. فعالیت پژوهشی ما به صورت نرم افزار نیست و واقعا کار ساخت را به طور عملی انجام می‌دهیم.

امینی درباره دریافت پیشنهاد حضور از دیگر کشورها و دلایل ماندن در ایران تاکید کرد: باتوجه به فعالیت‌های مختلفی که جهت حضور در سمینارهای بین‌المللی دارم بارها در همین رویدادهای علمی از سوی مسئولان علمی بسیاری از کشورها دعوت به همکاری شدم؛ اما هرگز نپذیرفتم.

وی تاکید کرد: قطعا امکانات بیشتر و شرایط مالی بهتری، خارج از کشور برای من فراهم بود اما همیشه اعتقادم بر این بود که من در این مملکت درس خواندم و از امکانات دولتی ایران بهره‌مند شدم تا به این مرحله رسیدم؛ بنابراین باید دین خودم را به وطنم ادا کنم به همین دلیل ترجیح می‌دهم در کشورم بمانم و به مردم وطنم خدمت کنم.

مدیر گروه مهندسی برق-الکترونیک و مخابرات دانشگاه آزاد تهران غرب درباره نقش استادان دانشگاه در تقویت روحیه خود‌باوری جوانان متذکر شد: استادان دانشگاه نقشی تعیین کننده در انتقال صحیح علوم مختلف و ارزش‌های انقلاب به نسل جوان دارند که نحوه ارائه دروس و چگونگی به کارگیری علم در جهت ثروت‌اندورزی و تقویت روحیه خودباوری در میان دانشجویان مهم‌ترین وظیفه این قشر انسان‌‌ساز جامعه است.

امینی یادآور شد: اگر دانشجویان ما بتوانند علم را به ثروت تبدیل کنند گام بلندی را در جهت خودباوری ملی و رونق تولید برداشتند که این امر زمینه‌‌ساز پیشرفت و تعالی ایران و حرکت در مسیر توسعه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استاد نمونه استادی است که صرفا دانشجویانی مدرک‌‌گرا تربیت نکند و در تربیت نسلی آینده‌ساز و دلسوز برای تحقق آرمان‌های انقلاب و تعالی کشور بکوشد تا نام ایران در بلندای جهان طنین انداز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004103

وب گردی

وب گردی