لازمه موفقیت در شرایط جنگ اقتصادی ابتکارات علمی است

دبیر اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، گفت: در میدان جنگ اقتصادی باید به نیروی جوان و خوش‌فکر توجه کرد تا ابتکارات جدید علمی و خلاقیت وارد میدان عمل شود.

محمدحسین صبوری دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اهمیت نگاه به اقتصاد داخلی، گفت: از پیام ها و موضع‌گیری‌های دو سال اخیر مقام معظم رهبری می شود برداشت کرد که ایشان به مسائل اقتصادی، ابتکارات علمی و فنی شرکت‌های دانش بیان توجه ویژه دارند.

وی با بیان اینکه مسئولین باید تمرکز و توجه ویژه بر تولیدات داخلی داشته باشند، تصریح کرد: تمرکز بر تولیدات داخلی در کنار تفکر داخلی تکمیل کننده پازل موفقیت اقتصادی کشور است، تفکر داخلی یعنی همان ایده ها، ابتکارات علمی و فناوری نیروی داخلی است.

صبوری در خصوص اینکه غرب و آمریکا جنگ اقتصادی علیه ایران به راه انداخته اند، گفت: لازمه موفقیت در شرایط جنگ اقتصادی، ابتکار علمی و فنی است که به ما کمک می کند پیروز میدان جنگ باشیم.

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی اذعان کرد: همان گونه که یک روز در جنگ نظامی علی رغم عقب ماندگی لجستیکی و کمبود ابزار آلات نسبت به دشمن و کشور مهاجم با ابتکار و مدیریت مجاهدانه توانستیم جنگ را پشت سر بگذاریم، در جنگ اقتصادی نیز با جهاد علمی و انقلابی می توانیم پیروز جنگ نابرابر اقتصادی اروپا و آمریکا علیه ایران باشیم.

وی جنگ اقتصادی را نیازمند مجاهدت تمام اقشار و عموم جامعه، دولتمردان و مسولین دانست و تصریح کرد: در میدان جنگ اقتصادی باید به نیروی جوان و خوش فکر توجه کرد تا ابتکارات جدید علمی و خلاقیت وارد میدان عمل شود و جنبش دانشجو به عنوان نمایندگان جامعه دانشگاهی و نخبگانی پرچم‌دار این جریان هستند.

صبوری کلید حل مشکلات اقتصادی را اتکا بر نیروی داخلی، نیروی جوان و متخصص برشمارد و ابراز کرد: متاسفانه در طول عمر با عزت انقلاب اسلامی در سیاست خارجه یکبار نگاه به آمریکا داشتیم و بی حاصل بودن آنرا تجربه کردیم، حال دولتمردان باید توجه کنند نگاه به اروپا نیز حاصلی به دنبال نخواهد داشت و فقط نگاه به درون و اعتماد به جوانان، ایران را مثل همیشه پیروز میادین خواهد کرد.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم مسائل مالی و اقتصادی کشورمان را با نگاه به خارج حل کنیم بلکه فقط نگاه به درون راه گشاست به عنوان مثال پیوستن به کنوانسیون‌های بین المللی که خودش عامل خیلی از این مشکلات اقتصادی است و جزو منحرف کردن تمرکز مسئولین بر نیروی جوانان حاصلی در پی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر سیاست های اشتباه خصوصی سازی دولت، گفت: دولت با سیاست‌گذاری اشتباه در مسئله خصوصی سازی باعث تعطیلی بسیاری از کارخانجات در کشور شد و آسیب جدی به کارخانه های قدیمی وارد کرد و از سوی دیگر با پذیرش برخی از معاهدات و شرط و شروط‌های نامعقول نظام بین‌الملل ناخواسته به اقتصاد کشور ضربه زده است.

صبوری در پایان تاکید کرد: زمان بازنگری در برخی از سیاست های دولت فرا رسیده است و نهادهای تصمیم‌گیر کشور باید در نگاه خود به برند داخلی و شرکت‌های دانش‌بیان تغییراتی ایجاد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004108

وب گردی

وب گردی