اولین نشست از سلسله نشست‌های «ماه بازار» در واحد تهران جنوب برگزار شد

اولین نشست از سلسله نشست‌های «ماه بازار» به منظور تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و نیز بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در کشور و تغییر و تحولات بنیادی در ساختار نظام آموزشی و دانشگاهی، با حضور مهندس ولی اله بیات مدیر عامل شرکت پارس سوئیچ زنجان در مرکز سرای انرژی و مواد واحد تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران جنوب، در نشست «ماه بازار» اکبر یاورطلب مشاور عالی ریاست واحد تهران جنوب با تأکید بر دانشگاه حل مسئله و کارآفرین بیان داشت: با توجه به تغییر سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی از آموزشی-پژوهشی به دانشگاه کارآفرین و حل مسئله و نیز در راستای اهداف سرای نوآوری انرژی و مواد در واحد تهران جنوب بر آن شدیم تا با برگزاری نشست هایی به صورت ماهانه با کارآفرینان موفق در حوزه صنعت، استادان و دانشجویان برگزار کنیم تا آن ها را با چالش های پیش رو و قدم های برداشته شده در این بخش آشنا کنیم.


وی افزود: ما به دنبال آن نیستیم که افرادی را از بخش صنعت در این نشست ها دعوت کنیم و آن ها نیز مشکلات و چالش ها و یا مراحل موفقیت خود را برای ما بازگو کنند بلکه به دنبال آن هستیم تا علاوه بر شناخت چالش ها، مراحل طی شـده و دستاورد های حاصله، آن را به عنوان یک فرایند و مسیر، درآورده و با ایجاد فضای لازم جهت حل مشکلات فراروی کشور به ویژه در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان از یک طرف و رفع معضلات صنعت کشور گام برداریم.
در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت پارس سوئیچ در خصوص سوابق کاری خود و نحوه تاسیس شرکت توضیحاتی ارائه نمود.
بیات با اشاره به اینکه شرکت پارس سوئیچ جزء اولین مجموعه های تولید کننده قطعات در سال های اولی انقلاب بود بیان داشت: در سال 1364 به دلیل شرایط جنگی و جبر زمان مجبور به تولید شدیم زیرا در غیر این صورت نمی توانستیم تولیدی داشته باشیم و می توانم به جرأت بگویم جزو اولین مجموعه ای بودیم که جسارت ساخت قطعات را داشتیم.
وی با اشاره به مشکلات موجود در ساخت و ساز قطعات در آن سال ها افزود: از مشکلات موجود در ساخت و ساز تامین مشخصات باطنی و واقعی قطعه بود ما با امکانات محدود و نه چندان وسیع موفق به ساخت قطعات شدیم حتی قطعه ای داشتیم که 26 ماه روی آن کار کردیم و 114 نمونه ساختیم، نمونه اول و آخر به لحاظ مشکل ظاهری چندان تفاوتی با هم نداشت فقط مشخصات باطنی آنها متفاوت بود. ما تولید را صرفاً شبیه کردن قطعه نمی دانیم بلکه تامین مشخصات باطنی قطعه که تامین کننده کیفیت محصول است، را اصل می دانیم.
بیات در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث مهارت و آموزش های تخصصی نیروی انسانی از سطح مدیریت تا پائین ترین سطح اداری اشاره نمود و گفت: بین صنایع حاضر در کشور سهم آموزش ما در سطح قابل قبول و بالا قرار دارد. ما در داخل کارخانه فعالیت ها را توام با آموزش مورد بررسی قرار می دهیم، اگر تجربه ای در واحدی به دست آمد سعی می کنیم آن را به واحدهای دیگر هم ارجاع دهیم. به این ترتیب توسعه و پیشرفت را مدیون آموزش و شرایط آموزشی موجود در شرکت می دانیم.
وی اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور، مطالب تئوری را بخوبی و در حد کفایت به دانشجویان ارایه می دهد اما در به کارگیری آن برای فعالیت های تحقیقاتی و عملیاتی که منجر به خروج یک محصول شود، توان کافی ندارند. اگر در دانشگاه ها به فعالیت هایی که با ابزار سر کار داشته و دانش تئوری را در عمل به مرحله اجرا درآورد، اهمیت داده شود و به پروسه تبدیل کالا یا توسعه کالا بها بیشتری دهند، آنگاه نخبگان با رتبـه ممتـاز می توانند ضمن ارتقـاء تـوان علمی به دانشی دست یابند که سرمایه گذاران مشتاق خرید آن بوده و یا علاقه مند به سرمایه گذاری درخط تولید آن باشند و این امر می تواند انگیزه حفظ نخبه درکشور را فراهم کند.
مدیر عامل شرکت پارس سوئیچ در پایان اظهار داشت: امیدوارم تعاملات بین صنعت و دانشگاه هر روز بیشتر و پیشتر شود اگرچه این تعامل به ظاهر سخت و مشکل است اما اگر با تفکر اجرائی به آن نگریسته این امکان ایجاد میشود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004117

وب گردی

وب گردی