تأسیس گلخانه هیدروپونیک در واحد دامغان به کارآفرینی دانشجویان کمک می کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسمی که به مناسبت روز معلم و تجلیل از استادان برتر برگزار شد، گفت: با ایجاد 5 هکتار گلخانه هیدروپونیک، سعی می‌کنیم علاوه بر تامین کارآفرینی از تجارب علمی استادان استفاده کنیم و در زمینه درآمدهای غیر‌شهریه‌ای بیشتر از وضعیت موجود، صاحب منابع پایدار شویم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دامغان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در این مراسم با اشاره به ارزش‌های ماهوی معلم در انتقال دانش و مهارت به نسل آینده‌ساز کشورگفت: معلمی، هنر متعالی انسان است که از پیامبران الهی به ارث دارد و استادان دانشگاه در ساختار دانش‌محور خود، تفسیر درستی از این هنر عاشقانه را به نمایش می‌گذارند تا مخاطبان این جمع به عنوان کارگزاران فردای جامعه، بتوانند بر دوش‌های ستبر خود، بار مدیریت و توسعه کشور را حمل کنند.

نعمت‌الله نعمتی با قدردانی از استادان واحد دامغان و تلاش مستمر آن ها، افزود: همت جمعی استاد و کارمند و حضور دلگرم کننده دانشجویان، باعث شد در سال 97 به بخش مهمی از اهداف طراحی شده برسیم و در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با پشتوانه کاهش زیاندهی در قیاس با سال 96 از وضعیت خوب دانشگاهی وابسته به منابع و مصارف اصولی، برخوردار باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از کسب رتبه اول در زمینه مجلات علمی گفت و یادآور شد: در حوزه معاونت علمی با اتکا به تلاش محققان و پژوهشگران، واحد دامغان توانست سال خوبی را سپری کند بطوری‌که نشریه زیست‌شناسی علوم جانوری با سردبیری غلامحسین واعظی رتبه علمی پژوهشی دریافت کرد و فصلنامه Journal of Chemical Health Risk به مدیر مسئولی حمید هاشمی‌مقدم و مجله بین‌المللی Journal of Nuts به مدیر مسئولی حسین عباسپور که از انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است در پایگاه بین‌المللی Scopus نمایه شد و در ادامه در سال جاری تلاش جدّی خواهیم داشت با کسب امتیاز و ارتقای مجله‌ها، مجوز لازم برای ایندکس در پایگاه ISI را دریافت کنیم.

نعمتی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تقاضا کرد تا طرح‌ها و ایده‌های خود را در زمینه راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی در دانشگاه‌های نسل چهارم و توسعه مهارت‌ها، درآمدزایی غیر شهریه‌ای و افزایش استارت‌آپ‌ها و ایجاد پارک‌های فناوری ارائه کنند تا به این ترتیب بتوانیم همراه با آرمان‌های ملی در تامین نیازمندی های واحد دانشگاهی، موفق‌تر از گذشته اقدام کنیم.

نعمتی، توسعه مدارس سما را از سیاست‌های سازمانی خواند و گفت: سما در سال 97 شروع خوبی داشته و در سال جاری در تدابیر توسعه‌ای مدارس، تلاش می‌شود تا دو مقطع دیگر به حوزه خدمات سما ویژه مردم خوب دامغان اضافه کنیم.

نعمتی با مرور سرفصل‌های موفق سال 97 در احداث گلخانه و توسعه مرکز مطالعات پسته که مورد توجه حوزه پژوهش سازمان مرکزی نیز قرار گرفت؛ گفت: سال جاری را سال پیشرفت و توسعه در واحد دامغان بدانید به شکلی که با ایجاد 5 هکتار گلخانه هیدروپونیک، سعی می‌کنیم علاوه بر تامین کارآفرینی از تجارب علمی استادان استفاده کنیم و در زمینه درآمدهای غیر‌شهریه‌ای بیشتر از وضعیت موجود، صاحب منابع پایدار شویم.

سرپرست واحد دامغان، ایجادفرصت پذیرایی از همشهریان در تالار مجلل فرهیختگان را که از ظرفیت‌های مهم واحد دامغان است؛ مطرح کرد و افزود: سرمایه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به نام مردم هر منطقه سند خورده است و ما به همراه تمامی همکاران در خدمت توسعه شهر و خدمت به همشهریان دامغانی هستیم و تمام کوشش خود را به کار می‌بندیم تا سالانه به میزان 15 % به منابع غیرشهریه‌ای اضافه کنیم و تا سال 1405 سطح اتکا به شهریه را به صفر برسانیم.

در بخش نخست این مراسم، احمدرضا بهنیافر معاون علمی واحد دامغان با خیر مقدم و خوش‌آمد به مهمانان از ضرورت توسعه علمی و پژوهشی گفت و یادآور شد: در سال گذشته وضعیت خوبی داشته‌ایم و در سال جاری با برنامه‌ریزی اصولی، تلاش می‌کنیم فعل توسعه را در تمام زمینه‌ها با توجه به شاخصه‌های ملی و بین‌المللی به خوبی صرف کنیم.

به گزارش ایسکانیوز در این مراسم ابوالفضل باقریان، استاد موسیقی سنتی، چند قطعه آ واز سنتی با محوریت پاسداشت معلم، اجرا کرد و مراسم با ضیافت شام به پایان رسید.

کد خبر: 1004121

وب گردی

وب گردی