ایجاد  ۱۰ مرکز نوآوری در دانشگاه پیام نور با هماهنگی معاونت علمی

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: طی سال گذشته، ۱۰ مرکز نوآوری در استان‌ها با هماهنگی معاونت علمی فعال شده است که دارای ۴۰ هسته فناور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم پاسداشت مقام معلم به میزبانی دانشگاه پیام نور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه پیام نور برگزار شد.

محمدرضا زمانی در این مراسم گفت: دانشگاه پیام نور از حدود سی سال قبل با رسالت جدید تعریف و قرار شد این دانشگاه، اهداف مشخصی را در‌ عرصه آموزش عالی دنبال کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۶۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، بیش از ۳۷ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۱۹۸ دانشجو در مقطع دکتری تحصیل می کنند. همچنین‌ ۳ هزار و ۷۹۶ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: این مجموعه توسط حدود ۱۰ هزار کارمند در سراسر کشور حمایت می شود که حدود ۱۱۹۷ نفر پیمانی، ۴۸۹۸ نفر نیروهای قراردادی و ۲۶۷ نفر نیز رسمی آزمایشی هستند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته تدوین سند راهبردی دانشگاه پیام نور را در دستور کار قرار دادیم که در حال حاضر برنامه راهبردی ۲۰ ساله آماده شده است.

زمانی بیان کرد: در‌ طول سال گذشته، هرم هیئت علمی اصلاح شد که بر اساس آن، میزان هیئت علمی با مرتبه استادیار به بالا از ۴۴ درصد به ۵۰ درصد رسید.

وی افزود: الکترونیکی کردن فرآیندها و خدمات دانشگاه نیز از جمله اقدامات ما در سال گذشته بود. در حال حاضر به عنوان دبیرخانه دانشگاه های جهان اسلام معرفی شده ایم. در داخل کشور، مسئول آموزش های مجازی هستیم و همچنین تلاش کرده ایم برخی فرایندها را با توجه به بحث الکترونیکی ارتقا دهیم که از جمله آن می توان به برگزاری ۱۰ درصد از آزمون ها به صورت الکترونیکی اشاره کرد‌‌.

رئیس دانشگاه پیام نوز اذعان داشت: صدور دانشنامه های معوق در سال گذشته را در دستور کار قرار دادیم که در ۱۳ استان این اقدام انجام شده و به ستاد ارسال می شود. راه اندازی سامانه های نرم افزاری را در مقاطع مختلف به خصوص در چاپخانه در دستور کار داشتیم که دانشجویان از طریق آن می توانند کتب را با ۲۰ درصد تخفیف تهیه کنند‌. همچنین تعداد عناوین کتب موبایلی، ۲۰۰ عنوان افزوده شد.

وی افزود: ما تلاش کردیم برای دانشجویان، مهارت آموزی را مد نظر قرار دهیم. در همین راستا قراردادهایی با کانون انجمن های صنفی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای منعقد شد. همچنین ۱۰ مرکز نوآوری در استان ها با هماهنگی معاونت علمی فعال شده است که دارای ۴۰ هسته فناور هستند. ۲۲ مرکز رشد وابسته به پارک های علم و فناوری نیز مشغول به فعالیت‌اند.

وی تأکید کرد: امروز قراردادی در راستای تأسیس مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه پیام نور با معاونت پژوهش و فناوری وزارت متبوع، منعقد خواهیم کرد‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004125

وب گردی

وب گردی