چاپ کتاب به 41 زبان زنده دنیا در موسسه الهدی

متصدی انبارهای سازمان فرهنگ اسلامی در سی و دومین نمایشگاه کتاب گفت:« در موسسه انتشارات الهدی به 41 زبان دنیا کتاب چاپ می شود که بیشتر آن ها انگلیسی و فرانسوی هستند.»

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی « الهدی » وابسته به « سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی » در سال 1363 به عنوان یک ناشر بین‌المللی با هدف گسترش همکاری‌‌های بین‌المللی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در عرصه کتاب و سایر محصولات فرهنگی تأسیس و فعالیت خود را در نقاط مختلف جهان گسترش داد.

« مسلم بیات » متصدی انبارهای سازمان فرهنگ اسلامی در غرفه انتشارات الهدی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران طی گفت وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز گفت:« با توجه به بالا رفتن هزینه های کتاب، فعالیت‌های این موسسه در سطح بین المللی نسبت به قبل کاهش یافته است.»

بیات اظهار کرد: کتاب‌ها در این موسسه به 41 زبان دنیا چاپ می‌شوند که بیشتر به زبان‌های انگلیسی و فرانسه هستند. کتاب ها در موضوعاتی چون دین، اخلاق، فلسفه و تاریخ هستند اما عمده توجه روی جامعه و فرهنگ کشورها است.

متصدی انبارهای سازمان فرهنگی در ادامه افزود که رایزنی‌های فرهنگی 80 کشور دنیا زیر نظر سازمان فرهنگ اسلامی فعالیت می کنند که انتشارات الهدی نیز زیر مجموعه ای از آنجا است. تمامی کارهای فرهنگی خارج از کشور زیر نظر این سازمان اداره شده و سازمان در بسیاری از کشورهای دنیا نیز دارای فروشگاه است.

وی در مورد استقبال از کتاب‌های ایرانی در خارج از کشور افزود: کشورهایی چون افغانستان، انگلستان و آلمان نسبت به کتاب های ایران شناسی، تاریخ و فرهنگ ایران علاقه نشان داده اند.

بیات در خاتمه اعلام کرد: هر انتشاراتی داخلی که بخواهد در دنیا نمایشگاه برگزار کند باید از کانال این انتشارات وارد عمل شود؛ البته انتشارات بین المللی الهدی هماهنگ کننده کارهای بسیاری از کشورهای مشترک المنافع نیز هست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004133

وب گردی

وب گردی