صفر تا ۱۰۰ طرح ترافیک و کارت اتوبوس خبرنگاران

مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران شب گذشته به پایان رسید و مسئولان شهرداری اعلام کرده‌اند خبرنگارانی که موفق به دریافت این طرح نشوند، قطعاً از کارت بلیت یک‌ساله اتوبوس و مترو بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاران از روزهای نخست اردیبهشت ماه‌سال‌جاری آغاز شد و طی فرخوان توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تا هفتم اردیبهشت به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فرصت داده شد جهت ثبت‌نام و تکمیل مدارک خود از طریق سایت «تهران من» اقدام کنند. البته این تاریخ در نهایت تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه تمدید شد و در این مدت اهالی رسانه جهت دریافت طرح ترافیک اقدام کردند.

هرچند هنوز آمار خبرنگاران درخواست کننده طرح ترافیک اعلام نشده است ولی عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک گفت: خبرنگارانی که در سایت «تهران من» ثبت نام کرده‌اند، طرح ترافیک یا کارت بلیت یک ساله رایگان وسایل حمل و نقل عمومی را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: کارت اتوبوس‌های ارائه شده، جدید است و خبرنگارانی که کارت سال قبل خود را گم کرده باشند هیچ جای نگرانی برایشان نیست چراکه کارت‌های قبلی قرار نیست، شارژ شود؛ همچنین میزان شارژ کارت‌های جدید به زودی در کمیته مربوطه نهایی خواهد شد.

حداکثر و حداقل نرخ طرح ترافیک خبرنگاران

عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک همچنین در ارتباط با طرح ترافیک خبرنگاران و هزینه عوارض مربوطه گفت: حداکثر هزینه طرح برای خبرنگاران در زمان‌های اوج ترافیک در صورتی که خودرو نیز معاینه فنی برتر نداشته باشد، روزانه 4140 تومان است.

وی افزود: در صورتی که خودروی خبرنگار معاینه فنی برتر داشته باشد و در زمان اوج ترافیک تردد شود 3105 تومان هزینه عوارض طرح ترافیک در نظر گرفته می‌شود.

مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک ادامه داد: اگر در زمان‌های غیر اوج ترافیک و با معاینه فنی برتر خبرنگاران تردد کنند، عوارض طرح آنها 1449 تومان است و اگر معاینه فنی برتری در کار نباشد و در زمان غیر اوج تردد شود هزینه طرح ترافیک برای خبرنگار 1930 تومان هزینه دارد.

سعیدیان‌فر گفت: از یک تیرماه سال جاری تردد محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق)، نیاز به پرداخت عوارض دارد که میزان آن نصف عوارض طرح ترافیک است، البته برای ترددهای کمتر از 20 روز رایگان در نظر گرفته شده ولی حتماً همه افراد از جمله خبرنگاران که در این محدوده تردد می‌کنند باید جهت ثبت‌نام به سامانه «تهران من» اقدام کرده‌ باشند.

انتشار اسامی خبرنگاران دریافت کننده طرح ترافیک در سامانه شفافیت

مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک همچنین گفت: امسال به طور کلی خبرنگاران از تخفیف 90 درصدی عوارض طرح ترافیک بهره‌مند هستند.

به گفته سعیدیان‌فر البته اسامی خبرنگاران دریافت کننده طرح ترافیک در سامانه شفافیت به همراه نام رسانه یا تشکل صنفی معرفی‌کننده آنها در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1004136

وب گردی

وب گردی